u fokusu

Je li hrvatski turizam dosegnuo granice?

Hoće li se zbog ogromnih cijena kuglice sladoleda, ležaljki ili voća netko odlučiti radije platiti avion do Grčke ili Turske, pa tamo biti u all inclusive hotelu, tjedan dana za jednako novca koliko bi platili samo apartman u Rovinju ili Šibeniku?

“Hrvatska nije toliko skuplja nego što ljudi misle. Sve ovisi. Recimo, u Grčkoj ima puno hotela koji imaju samo noćenje i doručak u ponudi, kod nas je uglavnom polupansion. Turska je nekad bila jako povoljna, sad se digla, ali je digla i nivo usluga i ima dosta all inclusive hotela.

Od mediteranskih destinacija, čisto da ljudi znaju, Tunis je najpovoljniji”, kaže Alojz Pavlović, direktor turističke agencije sa sjedištem u Zagrebu.

Hrvati su ipak, kažu upućeni, i dalje vjerni Jadranu, a koliko su se cijene negativno odrazile na sezonu, moći će se zaključiti tek kad špica prođe. Ali već znamo da gosti manje troše.

“Potrošnja gostiju kod nas je prosječno dnevno 170 eura, dok recimo Španjolska, koja nam je direktan konkurent, ima 300 eura, a Portugal čak 400 i nešto.

Dakle, ovdje nije pitanje viših cijena, nego je pitanje kvalitene ponude. Ono što često ističem jest da ne postoji loš gost, postoji samo loša ponuda”, kaže Boris Žgomba.

Izostanak bolje ponude svih ovih godina spašava to što do Jadrana većina gostiju može autom, a ne avionom. “Stanovnik Austrije, Bavarske, Poljske, Češke, Slovačke, Italije, Švicarske upali automobil, ne mora čekati avion i ništa, rezervira hotel preko agencije ili kako god, i dođe.

Ne mora biti sedam dana, može deset, može pet, kako mu paše. To je velika prednost Hrvatske koju joj nitko ne može uzeti. Da toga nemamo bismo bi sigurno morali malo pažljivije voditi turističku politiku”, smatra Alojz Pavlović.

I prije kraja sezone nije pogrešno zapitati se je li aktualni model hrvatskog turizma iscrpljen.

“Turistički sektor u ovakvom stanju i strukturi je došao do svojih krajnih granica. I po prihodima, i po broj noćenja, dakle po svim pokazateljima turističkih aktivnosti vjerojatno ne može više rasti”, zaključuje Damir Novotny.

Ni ne mora rasti, štoviše, mogao bi biti drukčiji, kvalitetniji i povoljniji pa bi onda možda turisti trošili više. Čak i mi koji bi na more – u zadnji čas. 

I zato se ne bismo trebali čuditi ako iduće sezone, ostane li sve isto, mnogi gosti izaberu, umjesto skupog apartmana na Jadranu, uz kojeg se nudi samo sunce i more, radije otići u neki all inclusive hotel na Mediteranu. I manje potrošiti.

Cijeli prilog na RTL-u!

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest