Upravo suprotno...

Razbijen mit: gejmeri uopće nisu asocijalni

Thinkstock

Samo u SAD-u, četiri od pet osoba reklo je da su igrali neku igru u posljednjih šest mjeseci, prema podacima jedne ankete.

Vjerovali ilii ne, gejmeri nisu nužno izolirani. Uz sve veću
prisutnost društvenih mreža, igrači, posebice oni koji
pripadaju generaciji Z, usavršili su umjetnost izgradnje
virtualnih zajednica unutar i oko videoigara. Gejmeri rade
mnogo više od natjecanja sa strancima na internetu –
stvaraju iskrena, dugotrajna prijateljstva, piše BBC.

U doba dugačkih perioda izolacije i mentalnog napora koje ona
nosi, igrači videoigara već dugo vremena imaju alat koji tek u
okolnostima pandemije olakšava stresno razdoblje onima koji
nikada nisu primili joystick u ruke.

Eksplozivan rast broja igrača tokom pandemije pokazatelj je da su
mnogi upravo u igricama pronašli ispušni ventil, ali i
prijeko potrebnu povezanost s drugima. Kada je diljem svijeta
krenuo prvi val zatvaranja, milijuni ljudi su u tehnologiji
pronašli razbibrigu i način kako ostati u kontaktu s
prijateljima i obitelji, primjerice putem Zoom poziva, grupnog
gledanja filma na Netflix Party platformi, ali i u videoigrama.

U vrijeme kada su mnoge industrije bile na rubu propadanja,
prodaja u sferi videoigara je munjevito rasla. Očekuje se da
će globalni prihod ove godine skočiti 20 posto do 175 milijardi
dolara.

Iako je koncept socijalizacije kroz igre mnogima stran,
zaljubljenici u taj svijet već godinama putem njih
grade online prijateljstva. Mark Griffiths, profesor na
Sveučilištu Nottingham Trent, desetljećima je proučavao
povezanost socijalizacije i videoigara. Njegova studija iz 2003.
godine direktna je kontradikcija stereotipu da su videoigre
izolirajući čimbenici te da su igrači antisocijalna bića.

Platforma Twitch na kojoj ljudi mogu gledati streamove drugih
igrača dok igraju neku igru te s njima komunicirati u pravom
vremenu zabilježila je pet milijardi sati pogledanog
sadržaja samo u drugom kvartalu 2020. godine. Sudjelovanje je
poraslo 83 posto u odnosu na prošlu godinu. To je novi rekord.

Kako pandemija ne jenjava, milijuni ljudi diljem svijeta koji su
suočeni s mjesecima bez društvenog kontakta u
videoigrama pronalaze utočište, a čini se da će mnogi
nastaviti igrati i kada se svijet vrati u normalu. Anketa koju je
proveo Google pokazala je da 40 posto novih igrača
vjerojatno nastaviti igrati videoigre nakon pandemije.

Sada više nisu aktivnost rezervirana za specifične supkulture,
nego su postale dio mainstreama.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest