Bijelo ili crno?

Istraživanje pokazalo da 85 posto Hrvata pije vino, preferiraju se domaća

POVREMENO ili učestalo, vino pije 85 posto hrvatskih građana, najradije biraju vina domaćih proizvođača, dok gotovo podjednak broj konzumenata preferira crno ili bijelo vino, pokazalo je istraživanje magazina Ja Trgovac i agencije Hendal.

Prema istraživanju provedenom tijekom rujna na nacionalnom
reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 16
godina, vino pije 85 posto građana.

Zanimljivi su stavovi hrvatskih građana kada je riječ o porijeklu
vina. Naime, upitani vole li više strana ili hrvatska
vina sudionici ankete nedvojbeno su stali na stranu domaćih
vina. Tako njih 78 posto ističe kako više voli hrvatska
vina, a svega je 7,6 posto glas dalo stranim
etiketama. Da ne znaju odgovor na to pitanje navelo
je 14,5 posto anketiranih.

Vino je dio hrvatske tradicije i povijesne baštine koje svjedoči
o bogatstvu naših regija i njihovih podneblja. Svako podneblje i
klimatski uvjeti pogoduju pojedinim vrstama vina pa su anketari
željeli doznati kako tu raznolikost doživljavaju hrvatski
potrošači.

Istraživanje je tako pokazalo da vino svakodnevno pije ukupno
osam posto Hrvata, a jednom tjedno 21 posto. Onih koji vino
piju barem jednom mjesečno ima 20,4 posto, a gotovo isti postotak
ispitanika, njih 20,7 posto, ističe kako vino pije samo u
posebnim prilikama. Da vino piju rijetko navelo je 14,8
posto sudionika ankete, a da ga ne pije 15,2 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada je riječ o preferencijama vrsta vina (podjela prema boji)
rezultati su pokazali da gotovo podjednak broj konzumenata vina
preferira crno (48,4 posto) te bijelo (44,3 posto) vino, dok ih
samo 7,3 posto više voli ružičasto (rose) vino.

Dalmacija je najpopularnija vinska regija među hrvatskim
konzumentima, koju preferira trećina ispitanih (32,7 posto),
a na čvrstom drugom mjestu je Slavonija kao regija iz koje 20,8
posto građana najviše vole piti vina. Jednako tako čvrsto
treće mjesto drži Istra s 13,9 posto, Hrvatsko zagorje je četvrto
sa 6,4 posto, a potom slijede vinske regije Baranja s četiri
posto, Moslavina s 2,4 posto i Međimurje s 1,8 posto. Za
10,8 posto ispitanika nije važna regija porijekla.

Glavno mjesto kupovine vina su trgovine mješovitom robom
(male, srednje i velike trgovine te supermarketi i hipermarketi)
u kojima vino kupuje 62,1 posto anketiranih građana. Od
prijatelja ili poznanika domaće vino kupuje 19,8
posto građana, devet posto kupuje izravno kod vinara, a
5,4 posto u vinotekama.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest