Američki lanac kavana

Starbucks otvara kavanu u Italiji, domovini espressa

Starbucks otvara kavanu u Italiji, domovini espressa

Američki lanac kavana Starbucks otvara u četvrtak u Milanu svoju prvu kavanu u Italiji, u avangardnom i ambicioznom pokušaju osvajanja duhovne domovine espressa.

Multionacionalna kompanija ‘napada’ jedno od uporišta talijanske
kulture, snažni crni napitak koji se u barovima i kafićima diljem
zemlje služi šest milijardi puta u godini.

Bivši direktor Starbucksa Howard Schultz, koji je napustio
položaj u lipnju usred glasina da bi se mogao natjecati za Bijelu
kuću 2020. godine, nekoliko je puta izjavio da će njegova
kompanija u Italiju doći “ponizno”.

Kompanija se nada da će njezina milanska kavana površine 2.300
četvornih metara, “najljepši Starbucks na svijetu”, privući kupce
željne novog iskustva ispijanja kave.

Pravi trenutak

Analitičari kažu da Starbucks ulazi na talijansko tržište u
pravom trenutku.

“U ovom trenutku ugostiteljski lanci imaju samo 20 posto udjela
na talijanskom tržištu, ostalo otpada na neovisne poduzetnike.
Ali lanci se brzo šire, osvajaju više od četiri posto tržišta
godišnje”, kaže Matteo Figura iz tvrtke za istraživanje tržišta
NPD. 

Zadnjih se godina promijenio i način na koji Talijani piju kavu.
Prije je espresso više bio “energetski šut”, a danas ljudi sve
više traže kvalitetu i ugođaj ispijanja kave.

Starbucks će ciljati na klijentelu od 18 do 34 godine, kazao je
Figura, tvrdeći da talijansko tržište ima prostora i za tradiciju
i za Starbucks.

“Osvajanje domovine espressa velik je izazov, koji mnogi Talijani
smatraju suludim”, kaže Alexandre Loeur, analitičar Euromonitora.

“Snobovština će možda na početku prevladati, ali mlađi naraštaji
su otvoreniji prema tipu kave kakvu nudi Starbucks” i kompanija
nije bez izgleda srednjoročno i dugoročno, dodaje Loeur. 

Američki div

“Vidjet ćemo hoće li uspjeti u Italiji”, kaže Alessandro
Panzarino, vlasnik Cafe Martinija, koji se nalazi blizu novog
Starbucksa.

Priznaje da se pomalo boji američkog diva i očekuje njegov
incijalni uspjeh.

“A potom ćemo vidjeti hoće li ljudima dosaditi i hoće li plaćati
skuplju kavu”. Tradicionalni milanski espresso, naime, košta oko
eura. 

Simone Dusi (35) neće se dati nagovoriti. “Volim jaku kavu i
nema šanse da pijem neke Starbucksove razvodnjene varijante ili
nekakve frappuccine”. 

Starbucks, kompanija s prometom od 22.4 milijarde dolara prošle
godine, ima 29.000 kavana u 77 zemalja svijeta, uključujući
12.000 u SAD-u i 3.300 u Kini. 

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest