trendovi

Pet navika iz ureda koje polako umiru

Neke stvari kao što su ‘’scrunchies’’ I ‘’jazzercise’’ jednostavno idu svojim tokom. Isto bi trebalo vrijediti i za stvari na radnom mjestu, ali ponekad je potrebno malo više da ljudis shvate da su trendovi i prakse stigli do svog kraja.

Budući da se okrećemo prema budućnosti poslovanja i radngo
odnosa, potrebno je provesti neke od slijedećih promjena
uklanjanjem zastarjelih radnih praksi:

Hijerarhija.

Prema starom načinu razmišljanja, organizacije su bile
organizirane piramidalnog oblika, usmjerivši na taj način
komunikaciju i snagu od vrha prema dnu. To je značilo da
direktori kontroliraju sve u tvrtki, a manji radnici na dnu bili
su jednostavno nemoćni kotačići u stroju. To je danas zastarjelo
ali mnogima je to problem prihvatiti. Novijim načinom
organizacije se žele više ”nivelirati” i dati snagu i
zaposlenicima koji su u izravnom dodiru s klijentima jer isti
poprimaju potpuni poslovni podražaj time što su na ”prvoj fronti”
i svjesni su što i kako odraditi dok pojedincima iznad nedostaje
tog uvida.

Fiksno radno vrijeme.

Zaboravite na putovanja na posao i boravljenje za radnim stolom
od 9 do 17h svaki radni dan. Tehnologija je omogućila
zaposlenicima da rade od kuda god i kad god žele, a mudri
poslodavci time znaju izvući ono najbolje od svojih zaposlenika.
Sami zaposlenici su mnogo produktivniji kada rade u radno vrijeme
kada se osjećaju najbolje, tada pružaju najbolje rezultati. Neki
jednostavno nisu jutarnji tip osobe i lakše im pada odraditi
kasnije te su samim time i korisniji i produktivniji poslodavcu.
Sve više tvrtki i poslodavaca prihvaća fleksibilno radno vrijeme
kao i rad od kuće, shvativši da time ustvari dobivaju bolji radni
učinak svojih zaposlenika koristeći njihov pun potencijal.

Ured je više od radnog mjesta.

Prije tehnoloških inovacija, uredi su imali jednu glavnu svrhu .
mjesto gdje se zaposlenici moraju pojaviti kako bi mogli odraditi
posao. Moglo se jednsotavno kreirati unutar 4 zida i sa radnim
stolom, ali zaposlenici su se morali svaki dan pojaviti na tom
radnom mjestu. Sada zaposlenici imaju više opcije nego sami rad u
uvjetu, tako da uredi sada imaju više svrhe. Mnoge organizacije
razmišljaju kako bi redizajnirali urede i time potakli bolje
iskustvo koje zaposlenici imaju prilikom dolaska u ured.

Kreiranje razvojnih strategija u koordinaciji sa
zaposlenicima.

Rukovoditelji kreiraju strategije za razvoj tvrtke i zatim ih
šalju svojim zaposlenicima kako bi se ista provodila bez da su
čuli povratnu informaciju o istome od zaposlenika. To više ne
prolazi ako želite imati uspješno poslovanje. Današnje
organizacije više se bave prikupljanjem informacija od strane
zaposlenika kako bi mogle kreirati učinkovitije razvojne
strategije i planove. To daje zaposlenicima više snage i pomaže
im da se sami više angažiraju u radu. Samim time, veći radni
angažman dovodi do većeg radnog uspjeha.

Godišnja analiza rada zaposlenika.

Nitko zapravo ne voli godišnje analize zaposlenika, pa je vrijeme
da ih se polagano i izbaci. Djelatnici ljudskih resursa ne
smatraju analize učinkovitima, već da iste stvaraju negativni
stres zaposlenicima. Uostalom, može li jedan godišnji sastanak
stvarno odrediti vaš uspjeh na radnom mjestu? Umjesto toga,
tvrtke koje razmišljaju unaprijed češće provode razgovore sa
zaposlenicima kako bi imali frekventniju komunikaciju i mogućnost
korekcije eventualnih pogrešaka u radu što je prije moguće.

Ovo su neke od novih praksa koje se usvajaju diljem svijeta, u
najboljim svjetskim tvrtkama. Pitamo se zašto kaskamo za
uspješnim korporacijama? Ovo su samo neke od sitnica, ali
rukovoditeljima na ovim prostorima i to djeluje zahtjevno za
uvođenje, tako da ne treba očekivati da su i veće promjene lakše
za prihvaćanje, iako donose boljitak za sve!


Poslovni puls

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest