
Danas je važnije no ikada prije imati mentalitet osobe koja drži stvari pod kontrolom. Nije slučajno da termin "upravljanje" ima korijenje u latinskom jeziku gdje riječ manus znači "ruka”, a agere "biti vođen rukom”.
U svakodnevnom poslovnom životu odlučnost, hrabrost i
fleksibilnost često su važniji od velikih vizija i 120% sigurnih
rješenja.
Kada je riječ o upravljanju, postoje sofisticirane strategije i
izobilje dugoročnih vizija.
Međutim, vrlo često su upravo neke druge stvari one koje čine
razliku između uspjeha i neuspjeha, odnosno pretvaranja teorije u
praksu. U svakodnevnom poslovnom životu zdrav razum, asertivnost,
odlučnost i hrabrost priznavanje greške važni su i kao tehnički
know-how.
“Oni koji se bave upravljanjem s pravim mentalitetom “imanja
stvari pod kontrolom” svakako su prednost u današnjem svijetu u
kojem se sve brzo kreće”, kaže dr. Astrid Kleinhanns-Rollé,
izvršna direktorica poslovne škole WU Executive
Academy. Menadžeri se ne bi trebali bojati svoju
osobnost, uključujući i svoje “lošije strane”, donijeti na posao.
Temeljem bogatog iskustva rada s internacionalnim menadžerima i
tvrtkama koje posluju na globalnoj razini, izvršna direktorica
poslovne škole WU Executive
Academy objasnila je što je nužno za dugoročni
uspjeh menadžmenta:
-
Spojite vizije s okruženjem koji će ih pretvoriti u
stvarnost.
U većini tvrtki postoji nevjerojatno bogatstvo ideja i vizija što
ukazuje da profesionalci u menadžmentu trebaju imati jednu stvar
na pameti; samo postojanje velikih vizija je beskorisno. Potrebno
je stvoriti okruženje u kojem će one postati stvarnost.
Transformacija i promjena ne mogu se dogoditi ako nema prostora
za realizaciju vizija. U ovom kontekstu važno je postaviti prava
pitanja: Koje resurse moram pružiti? Jesu li takve promjene uopće
moguće s obzirom na naše unutarnje strukture i korporativnu
kulturu? Gdje je naš fokus i koji su naši prioriteti? Što je s
komunikacijom – postoji li jasna raspodjela uloga? Jesmo li
u mogućnosti ciljano kontaktirati klijente?
- Odlučivanje, odlučivanje i opet odlučivanje.
S obzirom na bogatstvo danas dostupnih podataka i složenost
međuovisnosti, možda ćete biti u iskušenju odgađati donošenje
odluke. No, je li zaista dobra ideja gubiti nekoliko dana ili čak
tjedana prije nego što odlučite što činiti? Postoje istraživački
dokazi da je intuicija, kao ključna komponenta odlučivanja,
posljednjih godina ponovno postala važna – upravo zato jer je
poslovni svijet postao složeniji.
-
S mikro menadžmenta se prebacite na makro
menadžment.
Svima je poznat dobar osjećaj kada na kraju dana iz ureda izađete
znajući da ste iščistiti mnoštvo svojih mailova i prekrižili
većinu zadataka sa svoje “to-do” liste. Kako god, dugoročno
gledano, ovo će se pokazati kao loša strategija jer ne napuštate
razinu mikro upravljanja. Kad je riječ o postizanju uspjeha na
razini izvršnog upravljanja mnogo je važnije donijeti pravu
stratešku odluku za tvrtku, suzdržati se od upletanja u
poslovanje ostalih i odbaciti sklonost rješavanja detalja.
- Smanjite ego.
Dani glamuroznog korporativnog šefa obdarenog dvostruko većom
količinom samopouzdanja dio su prošlosti. Uspjeh uvijek postižu
ljudi kao tim, stoga profesionalci na upravljačkim pozicijama
trebaju krenuti od sebe. Upravljanje nije vezano uz stjecanje
pojedinačnih prednosti već osiguranje da i oni koji daju i
najmanji doprinos postizanju uspjeha od toga imaju koristi. To je
prvi korak ka smislenoj promjeni. Dakle, ozbiljno razmislite o
mišljenju ostalih, budite zahvalni i ne oklijevajte prilikom
delegiranja.
- Ne mora sve biti savršeno.
U teoriji se strategija savršeno implementira, no samo u teoriji.
Oni koji se gube u detaljima i samo vrludaju dok cilj ne dosegne
četvrtu decimalu, mogu otežati život sebi i drugima. Što se tiče
uspješnosti menadžmenta, ponekad je bolje biti malo manje
savršen. “Činjenica da pokazujete kako niste konstanti
perfekcionist može biti prednost u vođenju ljudi”, kaže
Kleinhanns-Rollé.
- Greške su cool.
Pod uvjetom da radite prave greške. Drugim riječima, cool je
činiti greške iz koji učite važne lekcije, ali ne i one koje
nastaju iz nepažnje. Možda zvuči čudno no griješiti je sine qua
non za uspješno upravljanje. Kleinhanns-Rollé: “Bit ćeš bolje ako
iz svojih pogrešaka nešto naučiš. S obzirom da se realnosti
današnjeg poslovnog svijeta ubrzano razvijaju, neprestano morate
isprobati nove pristupe i prilagoditi se ako je potrebno – u ovom
je kontekstu naziv igre brzo prototipiranje. Nekoliko je
uspješnih menadžera i poduzetnika živi dokaz neuspjeha, i malih i
velikih razmjera, no to je sastavni dio posla i može vas učiniti
boljima.
- Izađite iz zone komfora.
Rutine i navike su vrlo primamljujući. Naposljetku pružaju
osjećaj da imate kontrolu u užurbanom poslovnom svijetu. No, ako
nikada ne napustite svoju zonu komfora riskirate biti iz nje
izbačeni vrlo brzo. Digitalizacija utječe na velike promjene u
mnoštvu poslovanja, a mnogi propadnu jer menadžment ne mijenja
sebe, niti tvrtku. Budite proaktivni i isplovite u nepoznato.
- “Mini ja” nije najbolja strategija.
“Ova me fraza uvijek podsjeti na prijatelja”, kaže
Kleinhanns-Rollé. “On je višestruki poduzetnik i nevjerojatno
uspješan. Njegova je filozofija: Ne okružujte se ljudima koji su
poput vas (“mini me”), već s onima koji su sposobni stvari
napraviti bolje od vas ili učiniti nešto što vi ne možete.
Njegova je snaga u tome što on vidi “veću sliku”, može
identificirati mogućnosti i iskoristiti ih. “Ovo nije nešto što
postižete sami, ovo zahtijeva timski rad gdje svaki pojedinac
ulaže osobne napore i vještine za dobrobit svih ostalih.



