
Odjeća koju ne nosimo zaprema u prosjeku puno veći dio ormara od one koju nosimo, a kad postanemo svjesni toga, zapitamo se i sami zašto smo je uopće kupili
Znanstvenici su se pozabavili tim pitanjem i nakon
istraživanja došli do zaključka da postoje tri razloga, evo koji
su to:
Artikl nam se previše sviđa – ma koliko čudno
ovo nekome zvučalo, postoje kupci kojima se kupljeni artikl
toliko sviđa da ga ne žele uništiti nošenjem. Ovaj fenomen naziva
se averzija od gubitka, a pojavljuje se kod ljudi koji su se
osjećali zakinutima ili su doživjeli gubitke u djetinjstvu,
Ignoriramo veliku manu artikla – ovo je najčešći
razlog zašto kupujemo nešto što više nikad nećemo obući jer smo
to kupili na sniženju, zanemarivši viđenu manu. Kit Yarrow,
psihologinja konzumerizma kaže da je ovo klasičan primjer
fenomena kognitivne pristranosti – ignoriramo informaciju koja
nije u skladu s našim željama.
Kupujemo zbog fantazije, a ne realnosti – vrlo
čest razlog je pogrešna percepcija nas samih, tj., ne želimo si
priznati da smo se udebljali ili da nam zbog godina takav odjevni
predmet jednostavno ne treba. Naravno, obično se radi o nekom
odjevnom predmetu koji je barem jedan broj premalen.
Eto, sad znate i to … pa nemojte ponavljati vlastite
greške.



