
Istraživanja su povezivala psovke s iskrenošću, boljim rječnikom i kredibilitetom te boljim prijateljskim vezama, a između ostalog, pomažu i da se bolje procesuira i podnese bijes.
Autorica i stručnjakinja za umjetnu inteligenciju dr. Emma Byrne
tvrdi kako učenje studenata da psuju može biti od pomoći za bolje
razumijevanje jezika te da ne treba djeci braniti psovke, jer
pomažu u socijalnom razvoju.
Bryne smatra da bi se trebao revidirati stav ”da trebamo
djeci braniti psovke i uvredljiv jezik dok ne budu znali kako ga
koristiti”.
”Učiti kako upotrebljavati psovke efektivno, uz podršku
empatičnih odraslih je daleko bolje nego da se djeci zabrani
korištenje takvog jezika.”, smatra Byrne, koja je
autorica knjige Swearing is Good for You: The Amazing
Science of Bad Language.
Bryne objašnjava da će zabrana psovanja uskratiti djeci da
jasnije razumiju takve riječi te da razumiju emocije ljudi oko
njih koji koriste takve izraze. ”Djeca bi trebala naučiti
kako psovanje utječe na druge.”
Byrne tvrdi da se to sve ne temelji na jednoj studiji, nego na
velikom broju radova i da je ona, iako primarno proučava AI i
robotiku, duboko fascinirana neuroznanošću.
Byrne je također podsjetila na jednu prijašnju zanimljivu studiju
o ovoj temi: otkriveno je da psovanje povećava toleranciju
na bol (studenti koji su smjeli opsovati su držali prst 50%
dulje vremena od onih koji su smjeli uzviknuti neki neutralan
izraz i otkucaji srca su im bili povećani što im je pomoglo da
lakše izdrže, za razliku od kontrolne skupine).
To nas je sve podsjetilo na činjenicu da bol nije samo biološki
fenomen, nego i psihološki.



