istraživanje hgk

Hrvati za blagdane potrošili 13,5 milijardi kuna

Prvi rezultati potrošnje u prosincu pokazuju da je, prema fiskaliziranim računima, blagdanska potrošnja iznosila oko 13,5 milijardi kuna, a što se sve našlo ispod bora pokazuje istraživanje HGK.

Najveći broj ispitanika na blagdanske je darove potrošio između
100 i 500 kuna (39%), a slijede ih oni koji su ove godine
izdvojili između 500 i 1000 kuna (31%). Gornju granicu od 1000
kuna premašilo je tek 9%, dok je manje od 100 kuna ili ništa
potrošilo 21% ispitanika. Bez obzira na raspoloživi budžet, 86%
ispitanika dar je najčešće namijenilo članu obitelji i voljenoj
osobi (54%).

Gotovo 40% ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je
igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37%), zatim obuća
i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%). Preko
16% ispitanika odabralo je neki ukrasni predmet, dok je
elektroniku i uređaje poklonilo 13% ispitanika.

Najveći broj ispitanika koji je odabrao elektroniku blagdanski
budžet potrošio je na mobitele i popratnu opremu, gotovo 40%. U
kategoriji igračaka prednjače društvene igre, puzzle i slagalice
s 30%, dok je u slučaju kozmetičkih proizvoda najčešći odabir bio
proizvod za njegu tijela i lica (41%) ili parfem (30%).

Istraživanje je provedeno na 1300 ispitanika u razdoblju od 22.
do 29. prosinca ove godine online putem, navodi se u priopćenju
HGK. Cilj istraživanja bio je steći uvid u sadržaj ovogodišnje
blagdanske košarice s obzirom na iznose i kategorije proizvoda
kupljenih kao blagdanski dar.

“Povećana blagdanska potrošnja posljedica je porasta životnog
standarda, što je vidljivo i po porastu plaća od 4% do 5%,
porastu zaposlenosti od otprilike 2%, porastu prometa u trgovini
na malo od otprilike 4% do 5% i u konačnici po rastu BDP-a,”
rekao je direktor Sektora za financijske institucije, poslovne
informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić, komentirajući
istraživanje Hrvatske gospodarske komore o sadržaju ovogodišnje
povećane blagdanske košarice, piše Narodni list.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest