kokpit

Što sve piloti smiju raditi tokom leta?

Petar Glebov/PIXSELL

Pilote ne vidimo, ali im zato u potpunosti vjerujemo da odrađuju svoj posao savjesno i odgovorno te ne skidaju ruke s komandne ploče, ali oni često uključuju autopilot odmah po uzlijetanju jer to im omogućuje da pozorno prate turbulencije i konverzaciju između različitih aerodroma, paze na sigurnost zrakoplova te se općenito brinu o dobrobiti putnika.

Smiju čitati samo novine

Tijekom slobodnog vremena na letu, piloti smiju čitati, no samo
novine. Razlog za to jest činjenica da su novinski članci
relativno kratki te ih ne dekoncentriraju za razliku od knjiga i
romana. Neki piloti više vole čitati procedure na letu ili
informacije vezane uz avion kojim upravljaju, piše Independent.
Američka aviokompanija Delta svojim pilotima zabranjuje da čitaju
u kokpitu išta što nema veze s avionom.

Što jedu?

Hrana u avionima poslovično je neukusna, no poput svih ostalih i
piloti je moraju pojesti, no s jednom iznimkom. Piloti ne smiju
izabrati isti obrok, kako bi se spriječilo da avion ostane bez
pilota u slučaju da je to jelo pokvareno.

Izbjegavanje razgovora

Tijekom ključnih faza letova, piloti ne smiju međusobno
razgovarati o ničemu što nema veze s njihovim trenutnim poslom.
To pravilo primjenjuje se prije nego što avion dosegne visinu od
3000 metara i nakon što se spusti na visinu manju od toga. To se
pravilo naziva sterilnim kokpitom, a uvedeno je 1974. godine,
nakon pada aviona u kojem su piloti navodno razgovarali o
neobveznim temama. Osim toga, članovi posade ne smiju razgovarati
s pilotima, niti piloti smiju u tim trenucima komunicirati s
putnicima.

Nema upotrebe osobnih elektroničkih uređaja

Neki piloti ne mogu izdržati pa je Instagram pun prizora
snimljenih u kokpitu. Na komercijalnim letovima takvo ponašanje
je zabranjeno.

Američka federalna zrakoplovna uprava je 2014. godine zabranila
upotrebu bežičnih komunikacijskih uređaja u kokpitu, a to pravilo
uključuje i tablete, mp3 uređaje i e-čitače.

Spavanje

Možda o tome niste razmišljali, no pilotima je dopušteno ubiti
oko tijekom leta. Američki piloti nakon osam sati u zraku obvezni
su otići odmoriti se, a na dugim letovima netko od članova posade
zauzima njihovo mjesto kad se odu odmoriti. Ipak, ne smiju
zaspati dubokim snom, jer bi to moglo smanjiti njihovu pozornost
i brzinu reakcija kad se probude. 

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest