trendovi u putovanju

Booking.com otkriva 8 trendova vezanih uz putovanja u 2018.

Prema podacima istraživanja, globalni putnici Hrvatsku smatraju najpopularnijom lokacijom iz televizijskih serija koju žele posjetiti u 2018.

Tražite inspiraciju za svoja putovanja u 2018.? Stručnjaci
Booking.com-a,
globalnog lidera u povezivanju putnika s najvećim izborom
nevjerojatnih smještajnih objekata na svijetu koji broji više od
1.500.000 noćenja svaki dan, spojili su podatke iz više od 128
milijuna stvarnih recenzija gostiju s istraživanjem u kojem je
sudjelovalo 19.000 putnika iz 26 različitih zemalja i otkrivaju
najznačajnije trendove u putovanjima u 2018. Otkrivamo
prikupljene podatke za putnike iz Hrvatske i osam trendova
vezanih uz njihova putovanja u 2018.

1. Nova tehnološka rješenja

Tijekom 2018. inovativna tehnološka rješenja još će više
koristiti putnicima pri upoznavanju odredišta ili smještaja prije
same rezervacije. Umjetna inteligencija i digitalna tehnologija
pomažu korisnicima kada je riječ o pametnom prikupljanju
informacija o odredištu, mijenjajući način na koji istražujemo,
rezerviramo i doživljavamo putovanja. Gotovo petina (18%) putnika
iz Hrvatske tvrdi da nema ništa protiv toga da računalo planira
nadolazeće putovanje na temelju podataka o prijašnjim
putovanjima, a polovici (50%) je svejedno hoće li pritom
komunicirati sa stvarnom osobom ili računalom pod uvjetom da
dobiju odgovore na pitanja koja ih zanimaju. Više od polovice
(52%) putnika iz Hrvatske željelo bi najprije sve isprobati s
pomoću virtualne stvarnosti, dok 58% smatra da ih personalizirane
preporuke za odredišta i aktivnosti potiču na rezervaciju.
Tehnologija nam omogućuje jednostavnije donošenje odluka, a u
2018. će nam svakako i dalje pomagati na putu prema nezaboravnim
boravcima i iskustvima.

2. Od sna do jave

2018. je godina ostvarenja snova budući da 61% putnika iz
Hrvatske ima popis odredišta koja želi posjetiti tijekom života,
a većina (86%) će nastojati posjetiti jednu ili više destinacija
sa svog popisa već tijekom iduće godine. Želja za novim
iskustvima bitnija je od materijalnih dobara i nastavlja biti
glavni pokretač nezaboravnih putovanja. Putnici u 2018. imat će
manje strpljenja i veća očekivanja, a koristit će tehnologiju
kako bi osigurali željeno uživanje u trenutku.

Na popisu planova i želja putnika iz Hrvatske najčešće će se naći
neki od tropskih otoka, budući da gotovo polovica putnika (40%)
planira posjetiti neki od rajskih otoka u 2018. godini. Više od
trećine (36%) želi vidjeti neko od svjetskih čuda, 34% želi
počastiti svoje nepce nekom lokalnom delikatesom, a 29% želi na
putovanju naučiti neku novu vještinu. Druge najpopularnije
aktivnosti koje morate isprobati u 2018. godini, prema putnicima
iz Hrvatske, uključuju posjet nekom od poznatih tematskih i
zabavnih parkova (27%), posjet destinacijama koje su orijentirane
na zdravlje (27%) te jedinstveni kulturni događaj (25%).

3. Vraćanje u djetinjstvo

Baš poput novih doživljaja, putnici će se na svojim putovanjima u
2018. godini ponovno vraćati omiljenim sjećanjima iz djetinjstva.
Spajanjem budućnosti s prošlošću, putnici će iduće godine biti
inspirirani povratkom u nekad omiljena odredišta koja će
istražiti na potpuno nov način. 16% putnika iz Hrvatske će u
2018. godini razmotriti posjet lokaciji na kojoj su odmor proveli
i u djetinjstvu.

Popularnost putovanja koja uključuju vraćanje u prošlost potječe
od osjećaja nostalgije i sreće koju ta odredišta pobuđuju.
Putnici kažu da odredišta nekadašnjih obiteljskih odmora bude
najljepša sjećanja, čak više od ljubavi iz djetinjstva ili
obiteljskog ljubimca. Milenijalci su, čini se, još
sentimentalniji s 28% mladih putnika iz Hrvatske u dobi od 18 do
34 godine koji se planiraju ponovno vratiti u omiljena odredišta
nekadašnjih obiteljskih odmora. 59% putnika iz Hrvatske u 2018.
godini namjerava svakodnevno objavljivati na društvenim mrežama
pa možemo očekivati da će se sva ta nostalgična mjesta vratiti u
budućnost i biti ovjekovječena na društvenim mrežama za buduće
generacije. 

4. Ikone pop kulture

S obzirom na to da nam je cijeli svijet nadohvat ruke, sve se
više uzdajemo u razne izvore kao inspiraciju za nova odredišta. U
2018. godini televizijske serije, filmovi, sport i društveni
mediji sve više utječu na odluku o rezervaciji jer se putnici u
potrazi za inspiracijom sve više okreću pop kulturi. Čitanje
blogova ili gledanje preporuka Youtubera potaknut će ideje za 29%
putnika iz Hrvatske, a lokacije s televizije, iz filmova ili
glazbenih spotova bit će presudne za 20% putnika iz Hrvatske u
nadolazećoj godini. Gotovo četvrtina (24%) putnika inspirirat će
putovanje na veliko sportsko događanje, od čega će 43% svjetskih
putnika razmišljati o nogometnom ljetu u Rusiji.

Najpopularnije lokacije iz televizijskih serija koje globalni
putnici žele posjetiti u 2018. uključuju Hrvatsku, Španjolsku i
Island inspirirani Igrom prijestolja (29%), London kakav gledamo
u serijama Sherlock i The Crown, (21% i 13%), New York i
Manhattan iz serije Milijarde (13%) i Los Angeles kakav možemo
vidjeti u seriji Entourage (10%).

5. Pronađite svoj put do blagostanja

Trend wellness putovanja ne jenjava u 2018. godini, pri čemu
gotovo dvostruko više putnika iz Hrvatske planira na putovanje s
naglaskom na zdravlje i blagostanje u 2018. godini u odnosu na
2017. (s 12% ispitanika u 2017. na 21% u 2018). Pritom će se
posebno isticati putovanja koja uključuju hodanje. Pješačenje –
savršen način za uživanje u lokalnom krajoliku – sljedeće će
godine biti savršen način istraživanja. Zato je i 64% putnika iz
Hrvatske navelo da 2018. godine želi ići na pješačke ili
planinarske izlete. Nova generacija šetača navukla je cipele za
šetnju.

Ostale aktivnosti inspirirane zdravljem i wellnessom koje su među
prvima na rasporedu putnika iz Hrvatske u 2018. godini uključuju
odlazak u spa centar ili uživanje u tretmanima ljepote (40%),
vožnju bicikla (36%), sportske aktivnosti na vodi (27%),
odmaranje uz detoksikaciju cijelog tijela (33%), odlazak na jogu
(16%), odlazak u teretanu (23%). Uživanje u takvim aktivnostima
popularno je kod putnika iz Hrvatske – 61% kaže kako su im na
godišnjem odmoru važniji doživljaji nego materijalne stvari, a
skoro polovica putnika (48%) kaže da je za njih odlazak na
godišnji odmor trenutak kada se mogu osvrnuti na proteklo
razdoblje i donijeti bolje odluke vezane uz stil života – odluke
koje je lakše donijeti odlaskom na putovanje s naglaskom na
zdravlje i wellness.

6. Ekonomska osviještenost

Putnici svake godine postaju sve iskusniji, posebice kada se radi
o pronalasku načina da najbolje iskoriste svoj novac. Velik broj
njih svoje odluke o putovanju temelji na financijama. A u 2018.
godini, putnici će postati još financijski osvješteniji pri čemu
će 45% putnika iz Hrvatske razmisliti o gospodarskoj klimi u
odredištu prije donošenja odluke o putovanju, a 37% prilikom
planiranja putovanja tijekom godine uzimat će u obzir valutne
tečajeve. 22% putnika iz Hrvatske otići će na godišnji odmor s
ciljem da kupi proizvode koji su povoljniji na destinaciji u koju
idu nego u Hrvatskoj, a 22% planira obaviti više kupnji u duty
free trgovinama u zračnoj luci u 2018. godini.

Kako dobivaju sve više samopouzdanja da slijede vlastitu
intuiciju, putnici iz Hrvatske sve manje osjećaju pritisak da
moraju slijediti ostale. Više od polovice njih (59%) želi više
neovisno putovati u 2018. godini, tako da se sve veća vrijednost
stavlja na osobne pothvate, traženje najboljih ponuda i
sastavljanje vlastitih aranžmana – sve to uz pomoć aplikacija i
tehnologije. Gotovo polovica putnika iz Hrvatske (44%) više će
koristiti aplikacije za putovanja u 2018. godini – uz
kontinuirani razvoj tehnologije za putovanja bez stresa u 2018.
To uključuje tehnologiju za određivanje geografskih lokacija,
koja putniku daje upute do smještaja (i to jednim klikom u
aplikaciji), ili planiranje aktivnosti za vrijeme godišnjeg
odmora u samo nekoliko jednostavnih koraka na svom pametnom
telefonu – što 33% putnika iz Hrvatske očekuje da će raditi u
2018. godini.

7. Kratki predah s prijateljima

Čini se da će 2018. godina biti godina putovanja u grupi. Na
pitanje tko će im u 2018. praviti društvo na putovanjima, odgovor
koji je doživio najveći porast u odnosu na 2017. godinu, bilo je
putovanje s grupom prijatelja – porast s 23% na 30% putnika iz
Hrvatske.

Budući da se čini da će u 2018. iskustvo biti najvažnije, ljudi
su, uz odredište, jednako važni za stvaranje uspomena. Putovanja
s prijateljima najbolji su bijeg od svakodnevnih briga, smanjuju
stres i zbližavaju vas s prijateljima. Svijet se nalazi na samo
jedan klik od vas te nikada nije bilo lakše pronaći idealan
smještaj i tražiti nove pustolovine s velikom grupom prijatelja u
svakom kutku svijeta. 

Putovanja s prijateljima imaju i financijsku prednost budući da 4
od 10 (42%) putnika iz Hrvatske tvrdi da im odmori s prijateljima
omogućuju zajednički boravak u smještajnim objektima kakve si
sami ne bi mogli priuštiti.

8. Živite poput lokalnih stanovnika, ne s njima

U 2018. godini privatni smještaj bit će posebno popularan – ne
samo za putnike koji žele boraviti u takvoj vrsti smještaja, nego
i za vlasnike koji razmišljaju o tome da svoj dom iznajme
drugima. Gotovo polovica putnika iz Hrvatske (49%) tvrdi da bi
radije boravilo u privatnom smještaju (vikendica ili apartman)
nego u hotelu, a tri od deset (27%) razmislilo bi o
iznajmljivanju vlastitog doma na stranici za rezervaciju
smještaja.

Kada je riječi o ulozi domaćina, putnici kažu da nije potrebno da
domaćini uvijek budu prisutni. U 2018. godini putnicima iz
Hrvatske će biti važno da im je domaćin na raspolaganju, ali ne i
prenapadan (54%), a 18% želi domaćina s kojim uopće ne mora
komunicirati. Samo 2% putnika iz Hrvatske smatra da je važno da
domaćin ima puno znanja I savjeta o lokalnim specijalitetima i
znamenitostima lokacije.

Pepijn Rijvers, direktor marketinga u Booking.com-u komentira:
“Kako tehnologija napreduje, unapređuju se i naša putovanja.
Tehnologija nam omogućuje planiranje savršenog odmora i pomaže
nam u detaljnijem i sigurnijem istraživanju te donosi više
fleksibilnosti i opcija nego ikad prije.

U Booking.com-u sve gradimo i dizajniramo prema svojim
korisnicima te ispunjavamo njihove želje i potrebe kad je riječ o
istraživanju, rezervaciji i uživanju u putovanju. Kako se
razvijaju njihova očekivanja i pojavljuju novi trendovi, uzbuđeni
smo kada vidimo kako napredna tehnologija može i dalje pomoći
ljudima da ostvare najbolje iskustvo u 2018. godini.”

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest