istraživanje

Hrvati: Muževan muškarac je drvosječa, prioritet mu je obitelj, a pere i suđe

Istraživanje na temu muževnosti pokazalo je da se u Hrvatskoj neki stavovi o muževnosti ipak mijenjaju s godinama – tako većina ispitanika smatra pranje posuđa i brigu o ženskom zdravlju muževnom.

Brije li se ‘pravo muško’ ispod pazuha ili ne i može li se
muževnog muškarca zateći za sudoperom sa spužvicom za suđe?
Istraživanje provedeno u Hrvatskoj u kolovozu dalo je
nedvosmislene odgovore.

Većina Hrvata smatra da je muževno prati suđe – čak 54
posto ispitanih; a apsolutno najveća većina složila se oko
pitanja je li muževno brinuti o ženskom zdravlju – čak 73 posto
ispitanih reklo je ‘da’.

Kad se radi o higijeni, većina Hrvata i Hrvatica preferira
‘prirodni’ izgled, pa 56 posto kaže da brijanje ispod pazuha nije
muževno. Iako dlake ispod ruke ne smetaju, čini se da one na licu
ne stvaraju naročit efekt – 76 posto ispitanika kaže da muškarci
s bradom nisu muževniji od onih bez nje.

Kad se radi o zanimanjima, između građevinara,
automehaničara i drvosječe ispitanici su odabrali drvosječu kao
najmuževnije. Zanimljivo, o zanimanju programera mišljenja su
podijeljena – tako 52 posto muških ispitanika kaže kako se radi o
muževnoj profesiji, dok žene u većini (njih 47 posto) kažu kako
programer nije muževno zanimanje.

Hrvati da bi bili smatrani muževnim, ne trebaju niti
pratiti modu– čak 47 posto ispitanika kaže kako nije muževno
slijediti trendove, dok 12 posto ne može ocijeniti.

Kad ih se pita o životnim vrijednostima, ispitanici kažu da
muževni muškarac prioritete treba posložiti tako da obitelj stavi
na prvo mjesto, zatim posao, a tek tada slobodno vrijeme.

– Ispitivanje o muževnosti naručili smo kako bismo
saznali jesu li stereotipi koji se često provlače u javnosti
uistinu utemeljeni i razmišljaju li građani Hrvatske stvarno tako
tradicionalno.

Neke rezultate smo očekivali, dok su nas neki
ugodno iznenadili. U našem se poslu često susrećemo s tim
stereotipima, jer se bavimo ‘muškim’ poslom, ali baš zato mislimo
da stereotipe treba propitivati
– rekla je Martina
Drezga, direktorica tvrtke Drezga, koja zastupa Husqvarnu u
Hrvatskoj.

Istraživanje je provedeno u kolovozu, na nacionalno
reprezentativnom uzorku.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest