U čemu je problem?

Istina o 100-postotnim voćnim sokovima

U stvarnosti, pasterizirani sok ne sadrži bolje sastojke nego je njegova proizvodnja zahtjevnija i skuplja

Naviknuli smo da sok od naranče ili bilo kojeg drugog
voća možemo kupiti 365 dana u godini. Veliki proizvođači sokova
uvjeravaju nas da je tekućina koju prodaju: prirodna, čista i krajnje
jednostavna, piše magazin.net.hr

Proizvođači na ambalaži znaju istaknuti da je, što
se tiče sastava, riječ o 100-postotnom voćnom soku. To je dakako bolje
od mješavine šećera, vode i koncentrata, koji se također nude. Naravno,
izostavljaju se detalji o pravoj prirodi proizvodnje većine
100-postotnih voćnih sokova.

New York Times se pozabavio prirodno iscijeđenim sokovima
i objavio da su proizvođači tek ‘relativno iskreni’. Primjerice, već 30
godina uspijevaju prodati frazu ‘nije iz koncentrata’ kako bi pokazali
da je pasterizirani sok koji prodaju bolji od jeftinog soka koji se radi
od koncentrata. Potrošače su uvjerili da je pasterizirani sok svježiji i
općenito bolji proizvod koji zaslužuje veću cijenu.

U stvarnosti, pasterizirani sok ne sadrži bolje sastojke nego je
njegova proizvodnja zahtjevnija i skuplja. Iz pasteriziranog soka se
uklanja kisik kako ne bi oksidirao u skladištu, u kojem se čuva i po
godinu dana. Međutim, kad se iz soka izbaci kisik, uklone se i sastojci
koje pridonose okusu. Proizvođači soka zbog toga angažiraju proizvođače
okusa i mirisa – iste one koji proizvode i mirise za parfeme. Sastojci
koji vraćaju okus i ‘prirodni’ miris soku naknadno se ubacuju u njega.
Na etiketi ih ne navode jer se dobivaju iz naranči i ulja – iako će vam
oni koji poznaju tehnologiju priznati da to ima malo veze s prirodnom,
piše civileats.com.

Sok od naranče namijenjen tržištu SAD-a sadrži veće količine etil
butirata, koji se nalazi u mirisu svježe ocijeđenog soka naranče, za
koji su proizvođači otkrili da se najviše sviđa potrošačima na području
SAD-a. U sokove namijenjene tržištima Južne Amerike ili Europe dodaju se
drugačiji okusi i mirisi.

Formula se razlikuje od proizvođača do proizvođača, kako bi njihov
proizvod zadržao jedinstvenost na tržištu, no uspješnije marke drugi
nastoje kopirati.

magazin.net.hr/ezd

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest