Razgovor s poslodavcem

Ostavite dobar dojam na razgovoru za posao!

Razgovor s poslodavcem dvosmjerna je komunikacija. Pitanja postavljena tijekom intervjua imaju svrhu pojasniti u kojoj ste mjeri odgovarajuća osoba za određeni posao, ali i koliko ponuđeni posao odgovara vama

Razgovor za posao ima presudnu odluku o tomu hoće li određena osoba
dobiti posao ili neće. Potencijalni poslodavac već u prvih nekoliko
sekundi stječe dojam o kandidatu, a tijekom razgovora slika se samo
upotpunjuje. Upravo zato iznimno je važno dobro se pripremiti za
razgovor za posao.

‘Razgovor za posao ključan je za svakog tko je u potrazi za poslom stoga
mu treba pristupiti krajnje ozbiljno. Sve počinje od dobre pripreme za
razgovor – dobro istražite tvrtku, njezinu poslovnu politiku, smjer u
kojem se kreće i što očekuje od potencijalnih zaposlenika. Zatim dođite
prikladno odjeveni s konkretnim situacijama koje će potkrijepiti
navedene kvalifikacije u životopisu’, savjetuje Petra Rulek s portala
Moj posao.

Dodaje kako je važno da kandidat pokaže entuzijazam: ‘To znači da i sami
trebate postavljati pitanja, ali pripazite na svoj govor tijela.
Istraživanja pokazuju da kandidati često zaborave na kontakt očima,
osmijeh, ali i na važnost čvrstog rukovanja. Također nije poželjno da se
igrate nečime što se nalazi na stolu ili koristite pretjeranu
gestikulaciju.’

Izlaganje pripremite unaprijed

Na početku razgovora za posao, kažu u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje,
poslodavci često traže od kandidata da se u svega nekoliko minuta
predstave. Najčešće je riječ o dvije minute pa je zato važno unaprijed
se pripremiti za kratko izlaganje o sebi. U tom izlaganju potrebno je
navesti podatke o obrazovanju, opis zadnjeg zaposlenja, opis nekog
ranijeg posla značajnog za novo zapošljavanje, posebna znanja i
vještine, razlog zbog kojeg osoba traži posao, očekivanja od budućeg
posla te radne kvalitete i osobine. Vrlo je korisno uvježbati izlaganje s
prijateljem, članom obitelji ili uz pomoć zrcala. Svakako je važno da
vodite računa o vremenu izlaganja stoga su jasnoća i preciznost
imperativ.

Odjeća i obuća koju nosite tijekom intervjua treba biti uredna i
prikladna, u skladu s poslom za koji se natječete. Izbjegavajte
upadljivu odjeću, nakit, jake parfeme i slične stvari te unaprijed
priredite prikladnu odjeću i obuću. Budite spremni sve što kažete
potkrijepiti dokumentima (diplomom, radnom knjižicom, životopisom,
pismom preporuke, uvjerenjima o završenim tečajevima, vozačkom
dozvolom…).

Razgovor s poslodavcem dvosmjerna je komunikacija. Pitanja postavljena
tijekom intervjua imaju svrhu pojasniti u kojoj ste mjeri odgovarajuća
osoba za određeni posao, ali i koliko ponuđeni posao odgovara vama. To
znači da tijekom intervjua poslodavcu možete postavljati neka pitanja,
tražiti pojašnjenja i slično. Često na kraju razgovora poslodavci sami
daju priliku da pitate ono što vas zanima.

Pitanjima koja ćete postaviti za vrijeme ili na kraju intervjua možete
otkloniti neke nejasnoće, ali i poslati poruku o važnosti koju pridajete
razgovoru. Stoga je važno unaprijed pripremiti nekoliko pitanja koja
želite postaviti. Možda ćete na neka od njih odgovor dobiti tijekom
razgovora.

Pravila koja nije dobro zanemariti

U Hrvatskom zavodu za zapošljavanje navode kako je nužno poštivati određena pravila kako bi razgovor za posao što bolje prošao:

• budite točni – dođite na razgovor 10-15 minuta prije zakazanog termina
što će vam omogućiti da se organizirate, pregledate dokumente, zauzmete
stav u skladu sa slikom koju želite ostaviti

  • ne žvačite žvakaću gumu ili bombon

  • izbjegavajte u zadnji čas popušiti cigaretu ili popiti još jednu kavu ‘za smirenje’

  • predstavite se poslodavcu i drugim prisutnima

  • rukujte se čvrsto – ali bez pretjerivanja sa stiskom

  • pričekajte da vam ponude da sjednete

• vodite računa o tonu svoga glasa (ni pretiho, ni preglasno govoriti) i
‘govoru tijela’ koji treba biti u skladu s onime što govorite

  • usmjerite se na postavljeno pitanje, ne govorite previše i ne gubite se u detaljima

  • gledajte sugovornike u oči i ne prekidajte ih dok govore

  • pažljivo slušajte što vam poslodavac govori i što vas pita

  • pokušajte biti što prirodniji, ali pritom vodite računa o pravilima pristojnog ponašanja i uvažavanja sugovornika

• vodite računa o tome da su vam odgovori usmjereni prvenstveno na posao
(primjerice, ako vam kažu – ‘recite nam nešto o sebi’, ne započinjite
dugu priču o svom osobnom životu)

  • nemojte govoriti loše o bivšim poslodavcima, jer time možete ostaviti loš dojam o sebi

  • ako niste sigurni što je poslodavac mislio postavljajući vam određeno pitanje, tražite pojašnjenje

Dok budete govorili, nastojte biti pozitivni, odnosno najprije ponudite
pozitivne odgovore. Naime, jedno američko istraživanje pokazalo je da na
razgovoru za posao puno bolje prolaze kandidati koji svoje odgovore
započnu pozitivnim informacijama, a tek na kraju dodaju i eventualne
negativne informacije. Njih poslodavci doživljavaju u boljem svjetlu te
smatraju da će se brže uklopiti u radni kolektiv.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest