Akcija, a ne reakcija

Nemate pravi argument? Onda niti nemojte počinjati svađu

Bez dobrog argumenta nećete dobiti nijednu raspravu nego se samo
posvađati, zaključak je 15. Europskog debatnog sveučilišnog prvenstva u
Zagrebu.

– Prednosti iskustva u dobroj debati su velike. Nema
profesije u kojoj nećete nešto morati prezentirati, pri čemu nije stvar
samo u lijepom izražavanju nego u biti onoga što se govori. Pripremajući
se za debatu, razvijate prikupljanje činjenica, njihovu analizu i
sintezu u funkcionalnu cjelinu, a kroz samu debatu vježba se upravljanje
vremenom i emocijama – kaže Nika Jelaska, predsjednica Zagrebačke
debatne unije.

Razvijate i kritičko razmišljanje te trenirate
toleranciju jer se često morate staviti u tuđu kožu da biste mogli
zastupati određeni stav – dodaje Jelaska.

Da je debatiranje od
mladih dana korisno, smatra i psihoterapeut Zdravko Bokulić, voditelj
tvrtke Pro futura, koja se bavi i podukom i savjetovanjem u poslovnim
odnosima.

– Često se ljudi odmah počnu svađati jer reagiraju
impulzivno, na temelju usvojenih obrazaca, pa se tome nije lako
suprotstaviti. I različito reagiramo: netko odmah počinje borbu za
stavove, a netko se povlači. Trebalo bi izbjegavati oboje – kaže
Bokulić.

Sukobe ne možemo izbjeći, no treba graditi komunikaciju, a ne svađati se.


Važno je poći od toga da je druga strana dobronamjerna te tako ući u
razgovor jer tako lakše prihvaćamo sugovornikove argumente te nećemo
reagirati burno – kaže Bokulić.

– Pravog dijaloga nema bez
slušanja i spremnosti da istinski čujemo i uvažimo ono što nam govori
druga strana te pronađemo kompromis – kaže komunikolog Marko Valentić iz
agencije za odnose s javnošću Colić, Laco & partneri.

Dodaje
kako svaki razgovor treba promatrati kao priliku da širimo horizonte,
testiramo vlastite teze i iskoristimo tuđe kao inspiraciju i motiv, čime
obje strane višestruko dobivaju.

Zadržite mirnoću, agresija je zarazna

Ako
se nađemo ispred sugovornika koji se služi agresivnim uvjeravanjem,
lako je moguće da ćemo se i mi prepustiti napadačkom stilu komunikacije
ili se povući. Pokušajte zadržati mirnoću i inzistirajte na razgovoru
bez agresije i povišenih tonova.

Svakako poštujte tuđe vrijeme

Sjetite
se kako se vi osjećate kad imate osjećaj da vam netko trati vrijeme.
Budite fokusirani i optimalno koristite vrijeme. Nakon razgovora
odvojite vrijeme za zaključak, svi sugovornici trebali bi imali jasnu
sliku o tome što je dogovoreno.

Stavite problem ili tezu u sasvim drugi kontekst

Kada
dođe do razilaženja u mišljenjima, uvažite argumente koje je sugovornik
istaknuo te skrenite pozornost na drugi aspekt problema. Stavljanjem u
različiti kontekst možemo slikovito objasniti zašto nešto može ili ne
može funkcionirati u praksi i time pomoći sugovorniku da samostalno dođe
do adekvatne spoznaje.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest