
Emocionalna inteligencija je u 20 posto nasljedna, a čak se 80 posto uči tijekom djetinjstva i kasnije u životu. Ona
znatno određuje i stupanj uspješnosti ne samo u životu nego i u poslu –
jer netko može biti vrlo inteligentan ili imati mnogo iskustva, a ne
biti ni približno uspješan kao netko tko je emocionalno inteligentan.
–
Čak je 87 posto problema i zapleta u poslu posljedica emocionalne
reakcije na događaje. Kao ljudi nekad smo dobro raspoloženi, nekad
ljutiti ili depresivni pa onda opet puni entuzijazma. Samo ako smo
svjesni samosvladavanja tih emocija, možemo potpuno iskoristiti vlastite
potencijale, kao i potencijale svojih zaposlenika. Emocionalna
inteligencija utječe i na odnose na radnome mjestu. Uspješni
profesionalci ne negiraju, a pogotovo ne zatomljuju emocije, nego
transformiraju energiju u poslovnu aktivnost – kaže psiholog i predavač
na fakultetu DOBA Željko Ćurić. No možete li vi za sebe reći da ste
emocionalno inteligentni? Pomozite si odgovorima na nekoliko pitanja –
znate li prepoznati svoje i tuđe osjećaje, “upravljati” svojim
emocijama, jeste li dobar slušač, zapažate li detalje i razlikujete li
ih, znate li se staviti u poziciju drugih, razumijete li ih, znate li
procijeniti situaciju te na koji način rješavate probleme. Ako je većina
vaših odgovora potvrdna, emocionalno ste inteligentni.
– Ako je
nisu razvili roditelji u djetinjstvu, svoju emocionalnu inteligenciju
odrasli mogu povećati tako da puno čitaju o tome, upijaju energiju ljudi
sličnih njima, meditiraju ili odu na psihoterapiju; putevi su
različiti. Na poslu svakako njegujte pozitivno ozračje te nastojte biti
što više empatični u kombinaciji sa simpatičnošću – govori dr. Ćurić i
dodaje da postizanju ciljeva pridonosi i pomno slušanje sugovornika,
spoznavanje sebe i svojih osjećaja, kao i tuđih. I to u svakoj
situaciji.
Budite svjesni da se ne trebate truditi svidjeti baš svima.
–
Odgovor na pitanje kako nas ljudi doživljavaju možemo pronaći i u
Gaussovoj krivulji. Moramo se pomiriti s time da se 20 posto ljudi oko
nas nećemo svidjeti, bilo zbog vjere, prezimena, dobi, pa tako ni toga
što radimo. Njima se neće svidjeti ni majstori emotivne inteligencije.
Zapamtite da čak ni proroci nisu bili dovoljno ‘u redu’ da ih svi
prihvate kao svoje. No uvijek se priklonite onima koji vas vole i
poštuju – poručuje dr. Željko Ćurić.
Savjet dr. Željka Ćurića za sjajan prvi dojam na razgovoru za posao
Svaki intervju za posao zahtijeva pripremu.
–
Bit ćete uspješniji na intervjuu ako se prijavite za posao koji vas
zanima profiliravši moguće poslodavce kojima se morate svidjeti. Vrlo je
važno na intervjuu prilagoditi se očekivanjima te se autoadaptirati
novim uvjetima s nadom da ćete u poslodavcu probuditi simpatiju i
svidjeti mu se toliko da vam ponudi posao – objašnjava dr. Željko Ćurić.
Istraživanja su pokazala da čak 71 posto menadžera ljudskih resursa
puno više cijeni emocionalnu inteligenciju (EI) nego faktor
inteligencije (IQ).
Snalaženje u kriznim situacijama
Ljudi
visoke emocionalne inteligencije brzo se prilagođavaju novim
situacijama ili ih napuštaju ako procijene da s nekim kolegama ne mogu
izaći na kraj.
– Dobijete li zadatak koji morate odraditi, a
svjesni ste da situacija nije pozitivna, zadajte si rok u kojem ćete ga
obaviti. Kako biste ga što lakše odradili, pridržavajte se roka i
pokušajte biti što empatičniji – kaže Ćurić.



