
Na sastanku nemojte ljude stalno gledati u oči jer to može postati
jezivo, ali ako ih gledate u oči malo više od pola razgovora smatrat će
vas angažiranima, zainteresiranima i počet će vam vjerovati, tvrdi dr.
Travis Bradberry, koautor knjige “Emocionalna inteligencija 2.0”.
Za
sjajnu poslovnu komunikaciju idealno je održavanje kontakta očima
tijekom 60 posto razgovora. Također, na sastanku ili na stanci
promatrajte s kime suradnici uspostavljaju kontakt očima kada se smiju.
Učinit će to s onima kojima vjeruju i s kojima se najbolje razumiju, a
uz ovaj trik brzo ćete doznati i što drugi misle o vama. I tišina će
dati odgovore na neka pitanja.
– Odličan je to alat za
korištenje u pregovorima i teškim razgovorima. Kada nekoga nešto pitate,
a on odugovlači s odgovorom, ne osjećajte pritisak da morate govoriti.
Tišina vam ide na ruku. I ne prekidajte dok ne dobijete odgovor.
–
I ako klimate glavom tijekom razgovora, druga će se osoba vjerojatnije
složiti s onime što ste rekli jer ljudi nesvjesno imitiraju govor tijela
kako bi ih bolje razumjeli – objašnjava Bradberry.
Ako sastanak
nije za ugovaranje konačnog plana, uvijek ostanite tajanstveni, jer
nedovršene stvari bolje se pamte. Sjetite se televizijskih reklama kako
naglo završavaju. Bolje ih se pamti jer one zapravo završavaju u vašoj
glavi i tako dulje ostaju upamćene. Za opuštanje i bolji fokus žvačite
žvakaću. Žvakaća snižava razinu kortizola, hormona stresa i budi
osjetila.
– Dok žvačete kaugumu, na stresnu situaciju reagirat
ćete flegmatičnije, pa nećete donositi nagle i nepromišljene odluke –
zaključuje Bradberry.
Tri puta ponovi ime
Kada
poznate novu osobu, ponovite njeno ime nekoliko puta tijekom razgovora
kako biste ga zapamtili. Ponovite ga više od tri puta u prvih pet minuta
i vjerojatno ćete ga se sjetiti i u nekom drugom razgovoru. Da ne biste
ispali blesavi, pokušajte koristiti fraze poput “zdravo…”, “drago mi
je… ” i “odakle ste …”.
Gledaj noge
Kad
razgovarate s nekim, obratite pozornost na njegove noge. Ako su
usmjerene na vas, oni su zainteresirani i vjerojatno vas sa zanimanjem
slušaju što govorite, no ako su okrenute od vas vjerojatno će ubrzo
početi zijevati od dosade.
Ljudi vole učiniti uslugu
Zamolite li nekoga da vam učini uslugu, budite sigurni da će vas nakon usluge voljeti – još više.
–
Nevjesno će se opravdavati rečenicama ‘on je moj prijatelj’ ili
‘sigurno će mi uzvratiti uslugu’, no ova opravdanja vama će savršeno
poslužiti jer ne samo da ste dobili pomoć nego će vas druga voljeti više
nego prije.



