
Pri polaganju testova oko 87 posto studenata i
učenika oslanja se isključivo na svoje znanje, osam posto ih koristi
šalabahtere, na intuiciju i snalažljivost oslanja se tri posto, a samo
dva posto njih se oslanja na znanje kolega do sebe, priopćio je u
ponedjeljak EduCentar.
Taj je portal na 360
ispitanika istražio koliko se studenti i učenici pri polaganju testova
oslanjaju na svoje ili tuđe znanje, a koliko koriste alternativne metode
poput šalabahtera.
Dio ispitanika koristi
šalabahter, ali se ne oslanja isključivo na njega. “Nekada zaista dobro
dođe, pogotovo ako ne znam odgovor u potpunosti”, kaže jedan ispitanik.
Ispitanici tvrde da im šalabahter služi kao podsjetnik, što ne znači da
ne uče za ispit.
Dio ispitanika kao metodu
polaganja ispita koristi ‘kombinaciju znanja, snalažljivosti i pomoći
kolega’. Kao najčešća metoda prilikom polaganja testova navodi se
intuicija i snalažljivost, a u slučaju da kolege nisu ‘susretljivi’
ispitanici se oslanjaju na instinkt koji je, po njihovom mišljenju,
najčešće nepogrešiv.
Većina
ispitanika pak tvrdi da će jednog dana morati samostalno zarađivati
zbog čega ne koriste šalabahtere. “To je najteži, ali i jedini pravi
put”, ističe jedan od ispitanika dok se drugi nadovezuje ‘da je njegovo
znanje ujedno i najbolje znanje’.
Ispitanici
se i boje da će biti uhvaćeni u prepisivanju pa ne žele riskirati jer
postoji mogućnost suspendiranja ili kažnjavanja.
Samo
dva posto ispitanika smatra da je znanje kolege dovoljno kako bi
položili test. “Ponekad zajedničkim snagama rješavamo test, ali najčešće
kolega ima dovoljno znanja za solidnu ocjenu”, tvrde.



