
Rad u životu građana Njemačke igra veliku
ulogu, te bi u slučaju velikog dobitka na lutriji samo 20 posto Nijemaca
dalo otkaz, proizlazi iz studije o odnosu prema radu Zaklade
Bertelsmann objavljene u petak.
“Rad je vrlo važan u životu
Nijemaca i nalazi se na drugom mjestu po važnosti nakon obitelji i
partnera”, proizlazi iz studije “Radne i životne perspektive u
Njemačkoj” što ga je u petak objavila Zaklada Bertelsmann.
Na
ljestvici od 1 do 100, rad se po važnosti s 34 boda nalazi na drugom
mjestu poslije obitelji i partnera (39 bodova). Životni segment slobodno
vrijeme se nalazi na trećem mjestu s 20 a društveni angažman na
četvrtom sa sedam bodova. Iz studije, koja je nastala u suradnji s
Društvom za istraživanje potrošača (GfK), proizlazi da ja sam rad
važniji od novca.
“Čak i u slučaju visoke potpore za nezaposlene, tri
četvrtine ispitanih i dalje bi radije odlazilo na posao nego od države
primalo novac”, stoji u studiji.
Slična je situacija i s iznenadnim velikim novčanim dobitkom. Samo 20 posto nakon dobitka bi dalo otkaz i više ne bi radilo.
Za
67 posto ispitanih siguran posao je od velike važnosti. Istodobno se i
velik broj ispitanih slaže s tvrdnjom da je u tijeku radnog vijeka vrlo
važna daljnja izobrazba ili specijalizacija.
No u ovom segmentu su
primjetne velike razlike s obzirom na životnu dob i kvalifikaciju. Dok
mladi i dobro obrazovani u 62 posto slučajeva podržavaju mjere dodatne
kvalifikacije, spremnost na daljnju izobrazbu je kod starijih i manje
kvalificiranih s 45 posto osjetno niža.
Zaklada Bertelsmann iz
vestfalijskog gradića Gueterslohea je tijesno povezana s istoimenim
medijskim koncernom Betelsmann koji je većinski vlasnik medijskih kuća
poput RTL-a i izdavačke kuće Penguin/Random House, i redovito izdaje
društveno-relevantne studije.



