gastro
Mochi: popularna slastica iz Japana koja je postala pravi hit
Njegova jedinstvena tekstura, raznovrsnost okusa i estetska privlačnost čine ga omiljenim među ljubiteljima slastica diljem svijeta
Mochi, popularna slastica iz Japana, postala je viralna diljem svijeta zahvaljujući svojoj jedinstvenoj teksturi, raznovrsnim okusima i estetskoj privlačnosti. Ovaj tradicionalni japanski desert, napravljen od ljepljivog rižinog brašna, ima dugu povijest koja seže stoljećima unatrag. Danas, mochi se ne samo konzumira kao dio japanske kulture, već je postao globalni fenomen, osvajajući srca i nepca ljudi svih uzrasta.
MOCHI – POVIJEST DESERTA
Povijest mochija u Japanu je duboko ukorijenjena u kulturnim i religijskim tradicijama. Prvi zapisi o mochiju datiraju iz razdoblja Heian (794-1185), kada je bio povezan s ceremonijalnim i religijskim događajima. Mochi se često koristio kao žrtva bogovima i kao simbol sreće i prosperiteta. U novogodišnjim proslavama, poznatim kao “Oshogatsu”, mochi je neizostavan dio slavlja. Tradicionalni običaj pravljenja mochija, poznat kao “mochitsuki”, uključuje zajedničko mljevenje riže, što dodatno naglašava njegovu važnost u japanskoj zajednici.
Tekstura mochija je ono što ga čini zaista posebnim. Kada se riža kuha i potom gnječi dok ne postane ljepljiva i elastična, dobiva se savršena konzistencija koja je mekana, žvakaća i rastezljiva. Proces gnječenja nam je posebno zanimljiv, naime radi se doslovno o udaranju koje je fizičko zahtjevno da bi se dobila savršena tekstura. Ova jedinstvena tekstura je ono što je privuklo mnoge ljude diljem svijeta, a njegova sposobnost da se kombinira s različitim okusima čini ga univerzalno privlačnim. Tradicionalni mochi često se puni pastom od crvenog graha, poznatom kao “anko”, ali suvremene varijante uključuju različite vrste punjenja kao što su voće, čokolada, sladoled, pa čak i matcha.
Estetski, mochi je pravo malo umjetničko djelo. Njegova glatka i sjajna površina, često obojena prirodnim bojama, privlači ljubitelje hrane i na društvenim mrežama. Fotografije mochija, s njihovim živopisnim bojama i kreativnim oblicima, brzo su postale viralan sadržaj, inspirirajući ljude da ga probaju i sami prave kod kuće. Instagram i TikTok doprinijeli su popularizaciji mochija, pretvarajući ga u globalni trend. Mnogi ljubitelji kuhanja rado dijele svoje recepte i savjete za pripremu ovog ukusnog deserta, čineći ga pristupačnijim široj publici.
Osim svoje estetske privlačnosti, mochi je također cijenjen zbog svoje nutritivne vrijednosti. Ljepljiva riža od koje se pravi mochi bogata je složenim ugljikohidratima, što ga čini dobrim izvorom energije. Tradicionalni mochi punjen pastom od crvenog graha sadrži i proteine i vlakna, što ga čini zdravijom alternativom mnogim drugim desertima. Suvremene verzije mochija s voćem i zelenim čajem također pružaju dodatne hranjive tvari i antioksidanse.
Jedan od razloga zašto je mochi postao toliko popularan je njegova svestranost. Može se jesti kao desert, užina ili čak dio glavnog obroka. U Japanu, zimi je popularna “zoni” juha s mochijem, dok se ljeti često konzumira sa sladoledom, što ga čini osvježavajućim desertom za tople dane. Ova svestranost omogućava mochiju da bude prisutan u različitim kulturama i gastronomskim tradicijama diljem svijeta.
Unatoč svojoj popularnosti, važno je napomenuti da mochi može biti izazovan za konzumiranje zbog svoje ljepljive teksture, koja može predstavljati opasnost od gušenja, posebno za starije osobe i djecu. Japanske vlasti često izdaju upozorenja tijekom praznika kako bi osigurale da se mochi konzumira na siguran način, savjetujući ljude da ga režu na manje komade i pažljivo žvaču.
Mochi je prešao dug put od tradicionalnog japanskog deserta do globalne kulinarske senzacije. Njegova jedinstvena tekstura, raznovrsnost okusa i estetska privlačnost čine ga omiljenim među ljubiteljima hrane diljem svijeta. Kroz društvene mreže i globalnu razmjenu kulturnih običaja, mochi nastavlja osvajati nova tržišta i srca, postajući pravi simbol moderne kulinarske avanture.
U Zadru popularni mochi možete isprobati u azijsko-fuzijskom restoranu Maguro.
Vezane vijesti
-
Odjel za pedagogiju i Studentsko savjetovalište danas su u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru, u povodu Međunarodnog dana osoba s invaliditetom i Međunarodnog dana ljudskih prava, priredili predavanje izv. prof. dr. sc. Matilde Karamatić Brčić “Inkluzivno obrazovanje kao pretpostavka osiguravanja jednakih mogućnosti”.
-
Američki kutak Gradske knjižnice organizira susret s Dubravkom Kolanović pod nazivom Razmišljati kao slon, na odjelu za mlade, 13. prosinca, od 16,30 do 17,30 sati (Odjel za mlade).
-
Boksački klub Ares- Diabolik i Krav Maga Combat centar Zadar u suradnji s mnogobrojnim institucijama, ponosno je organizirao šest besplatnih seminara samoobrane i edukativnih radionica tijekom 2024. godine.
-
Mostarski bend Zoster stiže na Adventuru u ponedjeljak 30. prosinca.
Izdvojeno
-
Košarkaši Zadra u susretu su 12. kola regionalne ABA lige kao domaćini rutinski svladali Borac iz Čačka sa 89-67 (21-14, 18-12, 26-18, 24-23).
-
U 12. kolu regionalne AdmiralBet ABA lige košarkaši Zadra večeras su u Krešinom domu pred oko tisuću i pol najvjernijih navijača stigli do pete pobjede. Uvjerljivo su svladali momčad Borca iz Čačka rezultatom 89-67 (21-14, 18-12, 26-18, 24-23).
-
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana planina, a u sklopu manifestacije „Niti života“ sinoć je u Kneževoj palači svečano otvorena izložba "Velebit" renomiranog hrvatskog akademskog slikara Josipa Zankija.
-
Shizofrenija je mentalna bolest od koje obolijeva jedan posto populacije, muškarci najčešće u adolescentskoj dobi, a žene između 23. i 30. godine te je važno na vrijeme prepoznati simptome i započeti terapiju, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Shizofrenija 360" u Zagrebu.
Reci što misliš!