ovo niste znali
Deset pomalo suludih činjenica o mirisima
Jedan od najskupocjenijih sirovih materijala zove se ambra, a dolazi iz probavnog sustava kitova ulješura, a koristi se u brojnim poznatim mirisima
21. svibnja, proslavili smo Svjetski dan parfema te se u tu čast okupali u svojim omiljenim notama.
I, iako se čini da nema što nismo naučili o ovim skupocjenim bočicama, neke su nas novonaučene činjenice ponovno ostavile bez teksta.
Slijedi 10 ludih činjenica o mirisima koje (vrlo vjerojatno) niste znali:
1. Vaš omiljen miris mogao bi potjecati iz crijeva kitova
Jedan od najskupocjenijih sirovih materijala zove se ambra, a dolazi iz probavnog sustava kitova ulješura, a koristi se u brojnim poznatim mirisima kao što je i toaletna voda Light Blue by Dolce & Gabbana. Ova neobična tvar napravljena je od ribljeg kljuna koji se probija u crijeva kita. Ovdje ih sluz veže godinama, prije nego što kit izbaci masu nalik stijeni i odnese je na obalu!
2. Marilyn Monroe svake je večeri u krevet nosila Chanel No.5
Točnije, pet kapljica najslavnijeg parfema na svijetu i ništa više. Iskreno, što joj više i treba?
3. Trljate zglobove ruku nakon što na njih našpricate parfem? Nemojte!
Iako popularna, ova je tehnika iznimno pogrešna i to će vam reći svi vješti poznavaoci parfema. Naime, ovaj proces u potpunosti poništava gornje i srednje note parfem te može promijeniti njegov miris. Ako želite isprobati parfem na pravilan način, nanesite ga na točku pritiska, a zatim mu dajte malo vremena da se upije u kožu.
4. Parfemi i maglice za kosu obično mirišu dulje
Ako imate naviku često obnavljati svoj miris, pokušajte s maglicom za kosu. Budući da kosu dodirujete puno manje od kože, miris se na njoj zadržava puno dulje, a svi će ga oko vas osjetiti sa svakim laganim povjetarcem.
5. Nečiji “nos” je osiguran na milijun dolara
U industriji mirisa, stručnjaci za parfeme nazivaju se “nosevima”, a onaj najslavniji u povijesti, Jean Carles, inače kreator parfema Miss Dior, svoj je navodno osigurao na milijun dolara.
6. Najskuplji parfem na svijetu vrijedi 1,29 milijuna dolara
Ako ste ikada posjetili Dubai, onda možda i znate za Shumukh, parfem koji se nalazi u dvorani Burj Khalife i izgleda upravo onoliko skupo koliko i jest. Neke od nota spomenutog parfema su sandalovina, mošus i turska ruža. Međutim, drugi dio sastojaka ostaje nepoznat. Kako god bilo, vješti poznavatelji parfema Shumukh smatraju “tekućim zlatom” pa nije ni čudo da vrijedi puno više nego što bi itko od nas ikad bio spreman potrošiti.
7. Mirisanje kave između isprobavanja parfema neće ‘pročistiti vašu paletu’
Većina parfumerija između polica drži zrna kave s namjerom da njihovim mirisanjem “resetirate svoj nos”. Osim što to nije toliko jednostavno, tom radnjom mogli biste dodatno zbuniti svoj mozak. Umjesto zrna kave, pomirišite nešto poznato i neutralno poput unutrašnjeg djela svoje ruke.
8. Isti parfem može mirisati potpuno drukčije na različitim osobama
Jeste li ikad namirisali parfem na nekome, a onda otišli u trgovinu u nadi da ćete ga kupiti i shvatili kako vam više uopće ne miriše toliko dobro? To je zato što isti parfemi u manjoj mjeri mijenjaju miris u trenutku kad stupe u kontakt s nečijom kožom. Na to djeluje niz faktora, od tipa kože, razine hormona pa sve do vašeg načina prehrane. Zato ne brinite, čak i ako frendici otkrijete ime svog favorita, to ne znači da će jednako dobro stajati i na njoj.
9. Miris može promijeniti vaše raspoloženje
Znanstveno je dokazano! Naime, mirisi stimuliraju živčane završetke na stražnjem djelu našeg nosa, budeći naš limbički sustav koji je odgovoran za naše emocije, ponašanje, ali i libido. Tako ružmarin može povećati vaš fokus dok vas lavanda opušta. Citrusni parfemi pomoći će vam ostaviti pozitivan prvi dojam dok je vanilija toliko poznata po pojačavanju libida da se u 18. stoljeću koristila za liječenje impotencije.
10. Vaš omiljeni parfem možda sadržava notu iz analnih kanala - o da!
Nemamo pojma kako itko dođe do ove informacije, ali mnogi popularni parfemi sadrže cvjetni miris koji zapravo dolazi iz analnog sekreta cibeta. Iako oštar u početku, jednom kad je razrijeđen miris poprima bogati cvjetni karakter, a nalazi se u parfemima brojnih slavnih brendova kao što su Chanel, Dior, Yves Saint Laurent, Givenchy, ali i Chanel Coco Eau De Parfum te Dior Diorissimo Eau De Parfum.
Sara Schmidt
Izdvojeno
-
Jutros u 4:52 mnoge Zadrane probudio je potres. ESMC ima bilješku o podrhtavanju tla u dva navrata s epicentrom u podvelebitskom području.
-
Zadar je u 27. kolu 3. NL Jug u Opuzenu kod Neretvanca odigrao neriješeno s rezultatom 1:1
-
Infektivna mononukleoza, virusna bolest poznata pod romantičnim, ali varljivim nadimkom ''bolest poljupca“, u najvećem je broju slučajeva benigna i prolazna. No, u pozadini se krije virus koji znanstvenici sve češće povezuju s puno ozbiljnijim stanjima – među njima i s multiplom sklerozom (MS), teškom neurodegenerativnom bolešću koja pogađa gotovo tri milijuna ljudi diljem svijeta.
-
Europski parlament je u četvrtak podržao prijedlog Komisije da se europskoj automobilskoj industriji olakša ispunjavanje obveza u smanjenju emisije CO2.
Reci što misliš!