
Istraživanje je pokazalo kako emocionalne poruke utječu na kupovno ponašanje kupaca. Veća je vjerojatnost da će se kupiti pojedinačne banane ako su prikazane kao "tužne banane i to do čak - 58 posto!
Mnogi su ljudi vrlo izbirljivi kada kupuju voće i povrće.
Ako krastavac nije dovoljno ravan ili jabuka ima nekoliko mrlja,
proizvod se obično ostavi na polici ili u košari.
“Jednostavnim pozivanjem na suosjećanje ljudi, trgovci bi mogli
značajno povećati prodaju manje popularnog voća i povrća”,
sugerira studija provedena na Sveučilištu Bath, RWTH Aachen i
Goethe Sveučilištu Frankfurt. Ova istraživanja, objavljena su u
časopisu Psychology & Marketing. Analizirano je kupovno
ponašanje 3.810 kupaca lanca supermarketa Rewe,
prenosi Fenix.de.
Tijekom razdoblja od 192 sata istraživači su
promatrali prodaju pojedinačnih banana, koje su često
zanemarene na policama. Na početku, uz neutralnu obavijest da su
dostupne za kupnju, prosječno su se prodavale 2,02 pojedinačne
banane.
No, uvođenjem znaka s emotivnom porukom “Mi smo tužni samci i
želimo da nas kupite”, prodaja je rasla na prosječnih 3,19 banana
po satu, što predstavlja povećanje od čak 58 posto.
Zanimljivo, druga poruka s natpisom “Mi smo sretni samci” također
je povećala prodaju, ali znatno manje – na 2,13 banane po satu,
odnosno rast od svega 5,4 posto. Time je potvrđeno da je empatija
prema “tužnim” bananama znatno snažnija.
Istraživači ističu da ovakve strategije ne samo da povećavaju
prodaju, već pomažu u smanjenju otpada. Prodajom
pojedinačnih banana, koje bi inače bile odbačene, trgovci
doprinose očuvanju okoliša i ostvaruju dodatni prihod.