rezultati istraživanja
Više od 90 posto Hrvata zabrinuto je zbog prijevara s hranom!
EFSA je provela sveobuhvatno istraživanje koje je imalo za cilj bolje razumijevanje stavova potrošača EU o rizicima u nastajanju koji se pojavljuju u prehrambenom lancu, kako bi se tome posvetilo što više pozornosti
Istraživanje je provedeno u 25 zemalja EU (N = 6268), a njime je obuhvaćena i Hrvatska. Istraživanje je ispitalo informiranost i zabrinutost potrošača o rizicima u nastajanju, kao i potrebe i preferencije potrošača s obzirom na komunikaciju povezanu s istima.
Istraživanje je tako pokazalo kako su potrošači diljem EU iskazali veću zabrinutost zbog utvrđenih rizika nego onih u nastajanju, dok je vezano za prijevare hranom iskazana veća razina zabrinutosti od ostalih vrsta rizika u nastajanju, a najzabrinutiji u Europi su upravo hrvatski ispitanici (njih čak više od 90% iskazuje priličnu ili veliku razinu zabrinutosti vezano za prijevare s hranom).
EFSA definira rizike u nastajanju kao rizike “koji proizlaze iz novo identificirane opasnosti gdje se može pojaviti značajna izloženost, ili iz neočekivane nove ili povećane značajne izloženosti i / ili podložnosti na poznatu opasnost”.
Istraživanje je također pokazalo i nedostatak znanja o novim rizicima kao što su zeleni smoothiji, plastična riža te nanotehnologija, kao i potrebu za općenitim informacijama o rizicima koji su u nastajanju, bez obzira na opseg nesigurnosti. Percepcija hrvatskih potrošača o rizicima u nastajanju usklađena je s percepcijom na razini cijele Europske unije, iako su manje zabrinuti zbog rizika od konzumacije zelenih smoothija od ostalih potrošača u EU.
Dokazi također upućuju na činjenicu da komunikacija informacija o prirodi rizika i stupnju nesigurnosti koji ga okružuje, može imati značajan utjecaj na percepciju rizika, ukazujući i na sposobnost percepcije novih rizika. Nastavno na navedeno, što se tiče pravovremenog informiranja, 46% ispitanika želi primati informacije čim prije se mogući rizik definira.
Vezano za izvor informiranja, hrvatski potrošači imaju vrlo veliko povjerenje u informacije dobivene od obitelji i prijatelja (90% vjeruje u točnost informacija o sigurnosti hrane iz tih izvora).
Preferirani kanal komunikacije hrvatskih potrošača je televizija (74%), slično ostatku EU. Međutim, hrvatski potrošači više su zainteresirani za radio kao izvor informiranja (52% – u usporedbi s 44% na razini EU) te časopise ili novine (54% u usporedbi s 42%).
Vezane vijesti
-
Vegani su rijetko pretili i imaju manji rizik od nekih bolesti, ali moraju biti svjesni ove opasnosti.
-
Kad odrasteš, imaš slobodu jesti što želiš i kad poželiš. Ali važno je biti svjestan kako određena hrana utječe na naš organizam. Tijelo se s godinama mijenja i mršavljenje te očuvanje zdravlja postaje sve izazovnije.
-
Kad se prehladite, a imunološki sustav vam oslabi, vrlo vjerojatno ćete posegnuti za čašom soka od cijeđene naranče. Ovo voće se, s drugim agrumima, reklamira kao bogato vitaminom C, jednim od najvažnijih vitamina.
-
Jesen je u punom jeku i, kao što se naš izbor garderobe mijenja s godišnjim dobima, tako bi se trebala mijenjati i naša prehrana. Kako temperature padaju, tijelo trebamo hraniti i zagrijavati iznutra.
Izdvojeno
-
Nema sumnje da je retinol jedan od najučinkovitijih sredstava za borbu protiv bora i znakova starenja kože. Taj skup sintetičkih molekula dobivenih iz vitamina A, sveti je gral pomlađujućih sastojaka - pomlađuje, obnavljaja strukturu i kvalitetu kože, zaglađuje bore, smanjuje hiperpigmentacijske mrlje, ublažava akne…
-
Hrvatska je u 2024. bila među deset ''najguglanijih'' odredišta za putovanja, odnosno na 10. mjestu, dok je na prvom Turska, objavio je globalni magazin Conde Nast Traveler prema redovnom istraživanju i podacima Googlea o pretraživanju odredišta za putovanja u proteklih 12 mjeseci.
-
Predsjednička kandidatkinja Ivana Kekin rekla je u petak kako sumnja da iza difamacijskih objava protiv nje stoje neke političke stranke, a među autorima dezinformacija navela je Dominika Alpeza, Dejana Kljajića i Vinka Kojundžića, najavivši da će Kojundžića tužiti zbog širenja laži.
-
Premijer Andrej Plenković u petak je pozvao stranku Možemo! i njihovu predsjedničku kandidatkinju Ivanu Kekin da se smire i prestanu histerizirati jer se nikakva HDZ-ova nevidljiva ruka njima ne bavi na način na koji 'možemovci' sugeriraju u svojim objavama.
Reci što misliš!