"avijatorice"
Jedine sunčane naočale koje nikad ne izlaze iz mode: Slave 80. rođendan, a poželjnije su no ikad
Iako je prošlo 80 godina otkada je predstavljen, Ray-Banov zaštitni model Aviator još uvijek je najpopularniji u svijetu.
Avijatorice su danas jednakog dizajna kao i davne 1937. godine, a
tijekom desetljeća postojanja gotovo da i ne postoji slavna
ličnost koja ih barem u jednom razdoblju života nije nosila
Gloria Steinem nosila je avijatorice na prosvjedu Ženskog pokreta
u New Yorku 1970., Elvis Presley s njima je nastupao na
koncertima, a Robert De Niro nosio ih je u filmu 'Taksist'. No
mnogi zapravo ne znaju njihovu povijest.
Originalno, avijatorice su dizajnirane da budu funkcionalne, a ne estetski lijepe. Kako je napredovala zrakoplovna industrija te se moglo letjeti sve dalje i na sve većim visinama, vojni piloti zahtijevali su moderniju zaštitu za oči od običnih krznom obloženih avijatičarskih naočala, koja će ih učinkovito štititi od sunca, a neće ometati vid.
Bausch & Lomb dizajnirali su glatke moderne naočale koje reflektiraju svjetlost, a kada su ih nekoliko godina kasnije počeli prodavati građanima, nazvali su ih Ray Ban. Pilot John Macready pomogao je izraditi naočale koje danas poznajemo kao avijatorice.
Stakla u obliku suze na avijatoricama su identičnog oblika kao i očne šupljine, zbog čega je prvotna ideja dizajnera bila da pokrivaju cijeli prostor oka, a da pilot i dalje može preko njih nesmetano navući gas masku u slučaju nužde.
Fotografije američkih generala dospjele su na naslovnice ranih 1940-ih, nakon čega su javnosti predstavljene dvije varijante originalnih okvira, Outdoorsman i Shooter, što je doprinijelo popularizaciji avijatorica kod sportaša, od ribara do golfera, a tada su se još uvijek smatrale luksuznim pomagalom.
Marlon Brando prvi je u Hollywoodu proslavio avijatorice, pojavivši se s njima na motoru u filmu 'The Wild One' 1951. godine. Ray-Ban je krenuo s reklamnim kampanjama, a među prvim zaštitnim licima njihovih sunčanih naočala bila je Audrey Hepburn, koja je model Wayfarer nosila u evergrinu 'Doručak kod Tiffanyja' (1961), te Elvis Presley koji je metalne avijatorice nosio na svojim nastupima.
Ideja brenda bila je postići trend nošenja sunčanih naočala u bilo koje doba dana, aludirajući na to da ih najveće zvijezde svakodnevno i stalno nose.
Od tada su sunčane naočale doprle do nove generacije i postale simbol pobune, a nosile su ih sve poznate face, od Michaea Jacksona do Jennifer Aniston.
Još je jedna uloga doprinijela popularnosti avijatorica, a riječ je o pilotu Mavericku u filmu 'Top Gun' kojeg je utjelovio Tom Cruise. Ray-Ban je tada podsjetio svoje pobornike da su njihove sunčane naočale 'prava stvar', a ne samo modni dodatak. Od tog trenutka potražnja za naočalama Ray-Ban porasla je do neba.
Popularizirali su ih i Sean Penn i Madonna koji su s rejbankama viđeni kako se pokušavaju sakriti od paparazza. Naočale Ray-Ban postale su simbol za modni dodatak zvijezda koje ne žele biti viđene u javnosti, ali žele biti primijećene.
Iako oblici stakala variraju svakih nekoliko sezona, ovisno o trendovima, pomama za avijatoricama desetljećima je konstantna, baš kao i prodaja, a nisu ih uspjele uništiti ni wayfarerice, koje su bile popularne 50-ih te lennonice, koje su dominirale 90-ih, šiše Tportal.
Vezane vijesti
-
Sunčane naočale mnogima su omiljeni modni dodatak, a kako omiljeni par ne biste umirovili zbog nastalih ogrebotina na staklima, ovi proizvodi stižu kao jeftino i učinkovito rješenje.
-
-
-
Kako pronaći lijepe i učinkovite naočale?
Izdvojeno
-
Joško Čagalj Jole, omiljeni splitski pjevač poznat po energičnim nastupima i zaraznom veselju, ponovno će razveseliti Zadrane na Adventu.
-
Hrvatski premijer Andrej Plenković rekao je u petak u Zagrebu da Hrvatska želi da proces dijaloga između Kosova i Srbije dovede do normalizacije odnosa i međusobnog priznanja, no njegov kosovski kolega Albin Kurti je kazao da je za to potrebna "normalna Srbija", koja trenutno nije "demokratska".
-
„Kao što pomorci, boreći se s valovima, brodom sigurno uplove u porat, tako i CTG aparat, koristeći ultrazvučne valove, pomaže pri sigurnom porodu“; tako je ravnatelj Pomorske škole Zadar, Marin Perinić, sasvim lijepo dočarao još jednu u nizu donacija svoje škole usmjerene prema Općoj bolnici Zadar, točnije Službi za ginekologiju i opstetriciju.
-
Čovjek je ključ uspjeha u turizmu - poruka je akcije "Nasmiješeno sunce" kojom su nagrađeni najuspješniji u ostvarenju protekle turističke sezone.
Reci što misliš!