Lifestyle

prof. Branko Banković

U Glazbenoj školi "Blagoje Bersa" održana radionica "Physical release" tehnike

U Glazbenoj školi

U Zadru je 29. i 30. rujna u organizaciji Glazbene škole Blagoje Bersa održana radionica Physical release tehnike za učenike i nastavnike Srednje škole suvremenog plesa koja djeluje pri Glazbenoj školi.

Radionicu je vodio Branko Banković, pedagog i koreograf, no nadasve plesač, do ove godine predsjednik Udruženja plesnih umjetnika Hrvatske. Legenda hrvatske plesne scene prenosio je svoje dugogodišnje i nadasve bogato plesno iskustvo zainteresiranim budućim naraštajima plesnih umjetnika Hrvatske.

Kao plesač kroz svojih gotovo trideset godina umjetničkog djelovanja obišao je cijeli svijet, sudjelovao u mnogobrojnim predstavama  i surađivao s brojnim domaćim i svjetski poznatim koreografima. U Studiju za suvremeni ples, gdje je još uvjek plesač i producent, plesao je u 65 plesnih naslova, a još barem toliko kao gost i suradnik u drugim ansamblima i kazalištima.

Oduvjek ga je privlačila plesna pedagogija i koreografija za djecu i mlade i rado se već cijeli niz godina posvećuje radu sa njma. Kao pedagog i koreograf radio je u Podmladku Studia za suvremeni ples, Školi suvremenog plesa Ana Maletić, Školi za balet i ritmiku Zagreb, Zagrebačkom plesnom centru, Otvorenom učilištu Zagreb, Kulturnom centru Pešćenica, Plesnom učilištu ZKM-a, Plesnom studiju Zaro Pula, Mot u Poreču, Brodski leptirići i Cascavela u Slavonskom Brodu, Radionici plesa i plesnog kazališta za djecu i mladež u Grožnjanu, te je u sklopu Hrvatskog sabora kulture vodio plesne radionice u Sisku i Karlovcu.

U prvi dio radionice održane u Zadru, uključio je pripremu tijela kroz vježbe koje sustavno osvješćuju djelove tijela, te povećavaju mobilnost i fleksibilnost. Vježbe su bazirane na tehnici Physical release koja i u samom naslovu naglašava fizičko opuštanje koje implicira "opuštenost" - "prirodnost". Akcent se stavlja na osvještavanje same kvalitete izvedbe. Cilj vježbi u prvom dijelu radionice je probuditi fižičko razmišljanje u izvođaču, akcentirati važnost korištenja tijela kao bitan parametar u neverbalnoj komunikaciji na sceni.

Drugi dio radionice uključuje improvizacijske vježbe neverbalne komunikacije, izvedene u solo sesijama, paru i grupi. Koriste se situacije koje se grade kroz neverbalnu igru. Polaznici prolaze kroz spektar emocija i odnosa gdje se traže fizički odgovori na ta stanja. Kroz rad razvija se preuzimanje odgovornosti za partnera i povjerenje. Radilo se i na riziku i traženju granice sigurnih zona u izvedbama. Učenici su se bavili i kvalitetom fizičke izvedbe npr. brzine, mekoće, fluidnosti, tenzije, a također i iščitavanjem različitih odnosa među partnerima i uspostavom granica među njima.

Ovo je još jedna radionica u nizu plesnih radionica koje Glazbena škola Blagoje Bersa organizira za učenike suvremenog plesa i klasičnog baleta. Svake godine po dva poznata i priznata plesna umjetnika, koreografa i pedagoga, održavaju radionice koje služe kao nadgradnja programu plesne škole i na taj način potiču kreativnost i produbljuju znanje zainteresiranik i talentiranih učenika od kojih će mnogi zasigurno postati aktivni sudionici nove hrvatske plesne scene.

No također je ova radionica još je jednom naglasila nedostatak potrebnog prostora za nastavu i vježbanje u kojem bi djelovala Srednja škola suvremenog plesa. Dvije dvorane u prostoru Glazbene škole su premale, a većina nastave održava se popodne i navečer tako da škola iznajmljuje dodatne prostore u Baletnoj udrugi Pirueta i Medicinskoj školi Ante Kuzmanića. Plesni odjel postoji već 47 godina i doista bi se trebalo ozbiljno pozabaviti ovim problemom.


Reci što misliš!