Lifestyle

Štetne navike

Reklame potiču konzumaciju alkohola

Reklame potiču konzumaciju alkohola

Istraživanje su proveli istraživači iz Nizozemske i Kanade, a pružalo je dokaz za direktnu povezanost prikazivanja alkohola na televiziji i razine potrošnje alkohola

Novo istraživanje pokazalo je da je količina alkohola koju osoba popije proporcionalna sa brojem reklama i ostalih televizijskih emisija u kojima se vide alkoholna pića.

Istraživanje su proveli istraživači iz Nizozemske i Kanade, a pružalo je dokaz za direktnu povezanost prikazivanja alkohola na televiziji i razine potrošnje alkohola.

Tijekom istraživanje analizirano je ukupno 80 muških studenata u dobi od 18 do 29 godina.

Istraživači su otkrili da su oni koji su bili izloženi alkoholu u filmovima i na reklamama tijekom vremenskog perioda od jednog sata, u prosjeku popili 6 dcl alkoholnog pića, koje se nalazilo u obližnjem frižideru.

Nasuprot tome, studenti koji u filmovima i reklamama nisu vidjeli alkohol, popili su samo 3 dcl alkoholnog pića.

''Naše istraživanje jasno pokazuje da pojavljivanje alkohola na filmu i u reklamama ne samo da utječe na stavove i norme ljudi i pijenju alkohola u društvu, već djeluje i kao poticaj za ljude koji redovno konzumiraju alkohol'', rekao je Rutger Engels, profesor razvojne psihopatologije na nizozemskom sveučilištu Radboud.

Procjenjuje se da u Hrvatskoj samo 2-8 posto populacije nije probalo alkoholno piće, a na 19 stanovnika dolazi jedan alkoholičar, što nas stavlja u sam vrh europskih zemalja.


Reci što misliš!