Čini lice privlačnijim
Jeste li znali da vas parfem može proljepšati?
Ne možete zamisliti spremiti se za izlazak i ne staviti parfem? Ništa čudno, kažu znanstvenici koji su u novom istraživanju otkrili kako nas parfem doista može proljepšati, a ugodan miris, prema rezultatima istraživanja, žensko lice čine privlačnijim.
Žensko lice postaje privlačnije ako je prisutan ugodan miris, navode znanstvenici u novom istraživanju te tvrde kako mirisi mogu promijeniti način na koji poimamo atraktivnost te način na koji gledamo jedni druge. Učinak ugodni mirisa i parfema očituje se u tome da osobu koju lijepo miriši percipiramo kao privlačniju, prenosi Daily Mail.
Istraživanje koje je proveo Monell Chemical Senses Center otkriva kako se ženska lica ocjenjuju privlačnijima u nazočnosti ugodnih mirisa. 'Privlačnost lica i ugodni mirisi integriraju u jednu zajedničku emocionalnu evaluaciju. To pak može ukazivati na zajedničko mjesto neuralne obrade u mozgu', navodi Janina Seubert, kognitivna neuroznanstvenica koja je vodila istraživanje.
Parfemi i mirisni proizvodi stoljećima su se koristili kao način za poboljšanje cjelokupnog izgleda, a prethodne studije su pokazale kako percepcija privlačnosti lica može biti pod utjecajem ugodnih i neugodnih mirisa. Međutim, sve do sada nije bilo poznato utječu li mirisi na stvarnu vizualnu percepciju lica ili pak na način kako su lica emocionalno ocijenjena u mozgu. Studija se bazirala na principu da ocjenjivanje atraktivnosti i dobi uključuje dvije različite perceptivne metoda obrade: atraktivnost se smatra kao emocionalni proces dok se za procjenjivanje starosti smatra kako je kognitivan proces odnosno racionalan. To upućuje na zaključak da mirisni i vizualni znakovi samostalno utječu na ocjenu privlačnosti lica.
Vizualni znakovi dobi, poput bora i pjega na licu, logično su povezani s percipiranjem starije dobi, međutim mirisi imaju mješoviti učinak. Pa tako percepcija dobi pod snažnim utjecajem ugodnog mirisa čini da starija lica izgledaju starije a mlađe lica izgledaju mlađe. Taj učinak je pak oslabljen u prisutnosti neugodnih mirisa pa se u tome slučaju mlađim i starijim licima određuje slična dob.
U studiji koja je objavljena u časopisu Plos One sudjelovalo je 18 osoba od čega su trećina bile žene, a sudionici su zamoljeni da ocijene privlačnost i starost osam ženskih lica na fotografijama. Tijekom ocjenjivanja fotografija u prostoriji je puštani su različiti mirisi- neugodan miris ribljeg ulja te ugodan miris ruže. Ispitanici su određivali dob žena na fotografijama, privlačnost te ugodu ispuštenih mirisa. Rezultati su pokazali kako ugoda mirisa izravno utječe na ocjenjivanje privlačnosti lica.
Vezane vijesti
-
Iako se mnoge žene u tridesetima još uvijek osjećaju kao djevojčice, ipak trebaju znati da je došlo vrijeme za sazrijevanje i životne mudrosti.
-
Idealan spoj završava poljupcem, onaj malo manje idealan simpatičnim razgovorom, ali postoje rečenice koje nikada ne želimo čuti na rastanku
-
Pitate li se ikad kako prepoznati potencijalno dobrog ljubavnika? I to se može, barem tako tvrdi poznata seksologinja Tracey Cox koja otkriva znakove koji upućuju na to da bi muškarac na kojeg ste bacile oko mogao biti itekako vješt u krevetu
-
Iako danas nije teško pronaći niz savjeta za poboljšanje seksualnog odnosa s partnerom, statistika pokazuje kako sve više parova ima problema upravo u tom području, a razlozi nisu ništa drugo nego isprike.
Izdvojeno
-
Joško Čagalj Jole, omiljeni splitski pjevač poznat po energičnim nastupima i zaraznom veselju, ponovno će razveseliti Zadrane na Adventu.
-
Hrvatski premijer Andrej Plenković rekao je u petak u Zagrebu da Hrvatska želi da proces dijaloga između Kosova i Srbije dovede do normalizacije odnosa i međusobnog priznanja, no njegov kosovski kolega Albin Kurti je kazao da je za to potrebna "normalna Srbija", koja trenutno nije "demokratska".
-
„Kao što pomorci, boreći se s valovima, brodom sigurno uplove u porat, tako i CTG aparat, koristeći ultrazvučne valove, pomaže pri sigurnom porodu“; tako je ravnatelj Pomorske škole Zadar, Marin Perinić, sasvim lijepo dočarao još jednu u nizu donacija svoje škole usmjerene prema Općoj bolnici Zadar, točnije Službi za ginekologiju i opstetriciju.
-
Čovjek je ključ uspjeha u turizmu - poruka je akcije "Nasmiješeno sunce" kojom su nagrađeni najuspješniji u ostvarenju protekle turističke sezone.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.