Lifestyle

Čime nas to mame?

Zbog ovoga u dućanima trošimo više od planiranoga

Zbog ovoga u dućanima trošimo više od planiranoga

Ako se i vi svrstavate među one koji se nakon izlaska iz trgovine zaprepaste količinom neplanirano kupljenih stvari, vjerojatno će vas iznenaditi marketinški trikovi kojima nas trgovci tjeraju na trošenje.

Možda ne znate, ali miris cimeta, šarene reklame primamljivih boja i zaokružene cijene ono je čime lukavi trgovci mame šopingoličare.

Prema nekim tezama, kad se kupci nalaze u prostoru za koji im se čini da vlada veća gužva, više i kupuju kako bi se na neki način nesvjesno izborili za svoj prostor među drugim ljudima.

Znanstvenici su otkrili da mirisi itekako utječu na našu potrošnju.

Istraživači s nekoliko američkih sveučilišta poput City University of New York, Tehnološkog instituta Stevens u New Jerseyju i Sveučilišta Temple u Philadelphiji pokazali su da ljude jako privlače 'topliji' mirisi poput cimeta.

Cimet stvara ugođaj da smo u toplijem prostoru u kojem je puno više ljudi što nas potiče, kako bismo se osjetili važnije i moćnije, na to da se odvažimo na šoping, osobito luksuznih proizvoda, zaključili su znanstvenici.

Neka su istraživanja pak pokazala da okrugle cijene poput '50' ljude više potiču na kupnju predmeta za drage osobe nego npr. preciznije cijene npr. '98,76'. Znanstvenici su uvjereni da ako trgovci uvaže takve minimalne promjene cijena, rezultati prodaje će se odmah osjetiti. Zanimljivo je da okrugle cijene prolaze kod kupnje stvari koje za nas imaju neku emocionalnu težinu, poput odabira suvenira za drage osobe. Čak je pet studija potvrdilo ovaj zanimljiv fenomen.

I boje su također moćan saveznik trgovaca, jer su mnoga istraživanja pokazala da itekako utječu na ponašanje potrošača. Pojedine boje privlače pozornost te potiču pozitivne stavove, tvrde neke studije. Studija objavljena u časopisu Journal of Consumer Research kaže da kad se radi o privlačenju kupaca, šarene reklama privlačnih boja učinkovitije su od onih crno-bijelih.

Dakako, šoping luksuznih stvarčica kojima se pokušavamo utješiti primjerice nakon prekida ili kako bismo se bolje osjećali, kao što se i može pretpostaviti, na dulje staze ne pomaže. Štoviše, možemo se samo gore osjećati, pokazala je zajednička studija Sveučilišta Erasmus, Cornell, Northwestern i New York University.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.