Kultura

Glazba

Dunja Knebl & Roko Margeta i Zuzana Homolova Trio zajedno nastupaju u šatoru CirkoБalkana

Dunja Knebl & Roko Margeta i Zuzana Homolova Trio zajedno nastupaju u šatoru CirkoБalkana

Izuzetna večer na programu je u klubu Močvara u nedjelju, 26.5.24.: Zuzana Homolova Trio iz Slovačke i duo Dunja Knebl & Roko Margeta.

Koncert će biti u okviru dana proslave 25. rođendana Močvare i 15. rođendana Pogona Jedinstvo, i to u šatoru CirkoБalkana pored kluba u kojem je pomalo mistična atmosfera, pa je stoga vrlo prikladno mjesto za program koji će izvoditi. 

Ne samo da će se u magičnoj atmosferi šatora moći čuti prekrasne, prastare bajkovite  tradicijske pjesme, nego će  one biti obogaćene zvukom velikog broja instrumenata. Naime, osim Dunje i Zuzane koje se prate na gitarama, indijskom harmoniju i kalimbama, bit će još tridesetak najrazličitijih instrumenata iz raznih dijelova svijeta na kojima će svirati vrsni multi-instrumentalisti Samo Smetana, Miloš Železňák, kao i Roko Margeta.


Zanimljiva je i priča o suradnji dviju pjevačica koje su svaka u svojoj zemlji poznate po dugogodišnjem radu na interpretiranju i snimanju gotovo zaboravljenih tradicijskih balada mračne tematike iz baštine svojih zemalja, poznatih i pod terminom „murder ballads“.

Njihovo poznanstvo datira unatrag četvrt stoljeća. U tom periodu bilo je više zajedničkih nastupa u Hrvatskoj, ali i u Bratislavi.

Što je povezalo Dunju Knebl i Zuzanu Homolovu?

Moglo bi se reći da su Zuzana i Dunja veteranke world musica koje još uvijek stvaraju, muziciraju i objavljuju zapažene  etno/world music albume koji se redovito nađu na najuvaženijim međunarodnim world music ljestvicama; dobitnice su i raznih nagrada za svoj rad.

Osim što su sličnih godina (Dunja ima 78, a Zuzana dvije godine manje), zajedničko im je reinterpretiranje starih tradicijskih balada iz svojih zemalja na način koji je istovremeno i suvremen i svevremen, koristeći pri tome instrumente koji nisu samo glazbena pratnja nego i sami pričaju priče, najčešće o tragičnim sudbinama ljudi u ratu ili miru.

Uz to što pjevaju i same sviraju, surađujući s muzičarima koji ponekad sviraju i na nekoliko instrumenata u istoj pjesmi (instrumenti su iz svih krajeva svijeta), postiže se dojam da su na pozornici cijeli orkestri, a ne samo nekoliko muzičara.

Dunja komentira njihov nastup: „Moglo bi se reći da smo nas dvije živi primjer onoga što savjetuju psiholozi i pisci self-help knjiga u kojima daju savjete kako ostati vječito mlad: trebamo ostati fizički i psihički aktivni, baviti se onim što volimo. To što mi zapravo oduvijek radimo i volimo raditi preporučuje se kao art-terapija. Čini se da djeluje. U tome su godine čak prednost jer razumijemo puno toga što nam u mladosti nije bilo razumljivo niti važno. Među ostalim stvarima, razumijemo koliko je bitno čuvati nasljeđe i ne zaboraviti stvaralaštvo naših predaka.“

Nakon prvih albuma tradicijskih balada o „tragičnoj sudbini čovjekovoj“ (definicija balada kako ih je definirao naš najpoznatiji etnomuzikolog, doktor Vinko Žganec), tematika daljih albuma se kod njih često preklapa: obje su objavile albume starih pjesama ratne tematike, a snimile su i albume vlastitih, autorskih pjesama.
 


Reci što misliš!