Kultura

hrvatska u fokusu filmaša

Filming in Croatia: 122 projekata, 263 milijuna eura

Filming in Croatia: 122 projekata, 263 milijuna eura
Nel Pavletic/PIXSELL

Kroz program Filming in Croatia u proteklih je jedanaest godina ostvareno 122 projekta i 263 milijuna eura potrošnje kao izravni unos kapitala državi, a o uspjehu programa svjedoči i sve veća potražnja za hrvatskim lokacijama kod inozemnih filmaša.

"Samo prošle godine bilo je 14 projekata s više od šezdeset tisuća noćenja i ostvarenih 44,7 milijuna eura potrošnje, uplaćeno je 6,4 milijuna PDV-a, projekti su zaposlili više od četiri tisuće ljudi i stotinjak pripravnika", rekla je voditeljica Filming in Croatia na nedavnom stručnom simpoziju PROFilm Days održanom u Zagrebu.

Bilo je 286 dana snimanja, od čega 29 u jedinicama ispodprosječne razvijenosti, dok je po danu snimanja prosječna potrošnja bila 156 tisuća eura. Zagreb je sa 79 dana snimanja bio na prvom mjestu, no u Slavoniji nije bilo ni dana snimanja, bez obzira na poticaje od 30 posto koliko se daje za područje ispodprosječne razvijenosti.

"Canary Black" - što tako veliki projekt znači za Zagreb

Jedan od filmova koji je izazvao veliku pozornost medija bio je "Canary Black" za koji producent Igor Nola (MP Produkcija) kaže da nije donio promociju samo Zagrebu tijekom snimanja, već ga promovira i dalje, priča se o Zagrebu i Hrvatskoj, djelatnicima, potencijalima filmskog turizma.

Podsjetio je na zahtjevno snimanje - imali su 175 ljudi iz osiguranja koji su propuštali građane između kadrova, s obzirom na to da je zbog brzih automobila i kaskaderskih scena trebalo osigurati lokaciju, 50 policajaca, 40 vatrogasaca, nekoliko ambulantnih vozila.

"Bile su tu i djevojke koje su prolaznicima, da bi ih odobrovoljile dok čekaju da se ulice otvore, nudile kekse. Napravili smo sve da snimimo najbolje moguće kadrove, prezentiramo grad u najboljem svjetlu, ali i da sve bude sigurno", ustvrdio je.

Nola je ocijenio da je Zagreb, kao mjesto kamo dolaze strane produkcije postao vrlo prepoznatljiv na europskoj filmskoj karti. Nadam se da ćemo ići putem na kojem ćemo stati uz bok Pragu, Bratislavi, Budimpešti, Muenchenu", dodao je.

Izrazivši nadu da  Zagreb neće izgledati kao 'dirty old town' zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet rekao je da nije bilo lako posložiti cijeli hodogram kada se ulice zatvaraju, iako je bilo olakotno što se snimalo noću, no Zagreb je imao i financijske koristi od oko dva milijuna kuna.

Inozemni stručnjaci u potrazi za novim lokacijama u Hrvatskoj

O snimanju u Hrvatskoj govorili su i predsjednik svjetske organizacije location managera (LMGI, Los Angeles) John Rakich iz Kanade, Benjamin Hendriks iz Nizozemske i E.J. Richards iz Velike Britanije, koji su svojedobno birali lokacije za serije "Bridgerton", "The Expanse", "Shadowhunters" i "Atlanta", filmove "The Conjuring 2", "The Aeronauts", dokumentarac "Occupied City" Stevea McQueena.

U proteklih osam dana obišli su Hrvatsku, od Istre i Dubrovnika do Varaždina, u potrazi za novim lokacijama za snimanje nekog sljedećeg projekta.

"Vidjeli smo veliku raznolikost, od gradskih središta do rijeka, tvornica, prekrasnih mjesta na obali. Nadamo se da ćemo se jednog dana vratiti s filmskom ekipom i pokazati im sve te lijepe lokacije", rekao je Benjamin Hendriks.

John Rakich objasnio je da ne znaju što traže dok to ne nađu i treba im vremena da promisle o viđenom, no najvažnije je umrežavanje, usmena predaja, što nema cijene. "Hrvatska ima prekrasne krajolike, voljne partnere i vladu koji vide kako ova industrija pomaže državi", ustvrdio je.

Organizatorica lokacija E.J. Richards rekla je da im je kod traženja lokacija važnije od toga koliko je jednostavno negdje snimati koliko je nešto unikatno. "To je ono što vi imate, lokacije koje nigdje nisu viđene, a posebne su i filmski zahvalne", dodala je.

 


Reci što misliš!