Kultura

Dvije umjetnice - keramičarke

Temelji: Snježana Pokos-Vujec i Nela Marušić izlažu u Azimutu

Temelji: Snježana Pokos-Vujec i Nela Marušić izlažu u Azimutu

#artframe donosi još jednu izložbu u galeriju kluba Azimut, 18. svibnja u 20h - "Temelji" autorica Snježanje Pokos-Vujec i Nele Marušić.

O izložbi iz pera kustosice Elizabete Wagner:

Dvije umjetnice - keramičarke: Snježana Pokos Vujec i Nela Marušić.

Snježana Pokos Vujec je starija i iskusnija, Nelina učiteljica. Za vrijeme učenja, postale su dobre prijateljice, a zajedničku ljubav pronašle su u glini, u stvaranju velikih keramičkih skulptura. "Temelj" kao temu izložbe odabrale su zbog potrebe za osloncem u općoj nesigurnosti današnje egzistencije, izloženosti vanjskom svijetu i osobnoj fragilnosti. Kao tu nestabilnost ne smatraju samo fizičku potrebu za zaštitom, već i mentalne stavove, spoznaju što mislimo da jesmo i što mislimo da znamo, svoj ego i identitet.

Sve se to može iščitati iz naslova radova kojim se obje umjetnice nadopunjuju; Snježana: Protok, Meditacija, Ostavljam trag, Iskorak, Praznina, Zaštićena, Zagrljaj i

Nela: Sjeme, Proboj, Povlačenje, Izlazak, Raskrižje, Početak i Čuđenje. Zajednička im je osnova stvaralačkog procesa dobro promišljena ideja, otjelovljena u zemlji i očvrsnuta vatrom. Svaka se predstavlja sa sedam skulptura od raznobojne gline paljene na različitim temperaturama i fino obrađenih površina. Nedostatak sjaja (glazure) u ovom slučaju nadomješten je mekim površinama preko kojih svjetlost nježno klizi.

Iako iz iste škole i motivirane istom temom, Snježanine i Neline forme se razvijaju u dva oprečna smjera.

Snježanine skulpture su šuplje forme u kojima izlaže litofanije - tanke reljefno obrađene porculanske ploče što tvore sliku kad su obasjane pozadinskim svjetlom. Čak i kad kombinira puni volumen s negativnim prostorom, on je pravilnog oblika. Često suprotstavlja dva ili više elementa skulpture različitom bojom. Skulpture su joj "prozračne", i ne omeđuju prostor. Neline skulpture su velike zatvorene forme organskih oblika.

Ona oblikuje istake na oblim formama koje podsjećaju na pipke ili ticala; sfere izdužuje u konvergentne leće nalik čudnom sjemenu ili im utiskuje konkavna udubljenja.

Nela stvara moćnu skulpturu koja dominira prostorom.

Zajednička izložba logičan je nastavak takve suradnje, temeljna baza koju će obje nadograđivati, kako u glini tako i u prijateljskom odnosu.

Elizabeta Wagner