Kultura

havc

U Rotterdamu održane svjetske premijere filmova Polako nikuda, Ingresso Animali Vivi i Horror Vacui

U Rotterdamu održane svjetske premijere filmova Polako nikuda, Ingresso Animali Vivi i Horror Vacui

"Prekrasno je doći u Rotterdam i imati na ovom festivalu svjetsku premijeru. To je velika čast za svakog autora, pa tako i za mene, pogotovo zato što je većina selektiranih filmova koje sam dosad ovdje pogledao vrhunske kvalitete. Premijera filma 'Polako nikuda' održala se u punoj dvorani. Ono što me ugodno iznenadilo je količina mladih filmskih djelatnika koji su došli na projekciju. Q&A je bio odličan i publika je sudjelovala u pitanjima, pa je sveukupna atmosfera zaista bila sjajna," rekao je Damir Čučić povodom svjetske premijere dugometražnog eksperimentalno-igranog filma Polako nikuda.

Prva javna projekcija filma na 52. izdanju Međunarodnog filmskog festivala u Rotterdamu održala se u subotu, 28. siječnja. Film Damir Čučića dio je programa Harbour, u sklopu kojeg će u srijedu, 1. veljače višestruko nagrađivano Sigurno mjesto Jurja Lerotića (produkcija Pipser, Miljenka Čogelja) imati nizozemsku premijeru. 

U glavnim ulogama filma Polako nikuda nastupaju Katarina Arbanas i Jura Ruža, a u sporednim Ksenija Marinković, Marina Redžepović i Bojan Perić. Producenti filma su Damir Čučić, Matko Burić i Hrvoje Selec. Film nastaje u produkciji Hrvatskog filmskog saveza. 

U Rotterdamu prvi su se put publici predstavila i dva hrvatska kratkometražna naslova. Na oba, valja istaknuti, montažu potpisuje upravo Damir Čučić. 

Kratkometražni film Ingresso Animali Vivi scenarista i redatelja Igora Grubića svjetsku premijeru imao je također u subotu, 28. siječnja, u sklopu programa Short & Mid-length. Riječ je o hibridu animiranog, dokumentarnog i eksperimentalnog filma. Producent je Igor Grubić, a izvršne producentice su Marijana Veljović i Sara Čučić. Film je nastao u produkciji Kreativnog sindikata, a distributer je Bonobostudio. 

U nedjelju, 29. siječnja, pak, svoju svjetsku premijeru doživio je i eksperimentalno-dokumentarni film Borisa Poljaka, Horror Vacui. Film se stilski nadovezuje na prethodne nagrađivane Poljakove filmove Splitski akvarel, Autofocus i Oni samo dolaze i odlaze. Producenti filma su Matko Burić i Hrvoje Selec. Film je nastao pod okriljem Hrvatskog filmskog saveza. Distributer filma je Split Screen. 

Podsjećamo, dugometražni dokumentarni film Playing Men slovenskog redatelja Matjaža Ivanišina (hrvatski koproducenti su Vanja Jambrović i Tibor Keser, Restart) prikazuje se u sklopu programa posvećenog restauriranim klasicima i filmovima o filmskoj kulturi - Cinema Regained. Projekcije će se održati 1. i 4. veljače.

U tom programu premijeru će doživjeti i digitalna restauracija kratkometražne igrane satire Vatroslava Mimice, Ženidba gospodina Marcipana (Zora film, 1963.). Hrvatska kinoteka Hrvatskog državnog arhiva digitalno je restaurirala ovaj film uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra, a restauracija je izvedena u zagrebačkim studijima Ater i Klik film. Film će se prikazati 2. i 4. veljače. 

Uz to, u sekciji Limelight prikazuje se još i dugometražni igrani film Dani suše turskog redatelja Emina Alpera, koji također nastaje u koprodukciji s Hrvatskom (Anita Juka, 4Film). Prva projekcija filma već je rasprodana, a na rasporedu je u ponedjeljak, 30. siječnja. 

U industrijskom dijelu festivala, u sklopu radionice za producente u usponu - Rotterdam Lab, sudjeluje i hrvatski producent Matija Drniković (Wolfgang&Dolly).

Međunarodni filmski festival u Rotterdamu (International Film Festival Rotterdam - IFFR) jedan je od najvećih i najutjecajnijih filmskih festivala koji, osim što svake godine privlači desetke tisuća profesionalaca i posjetitelja, određuje buduće filmske trendove i otkriva filmaše na koje treba obratiti pažnju. Direktorica festivala od 2020. godine je Puljanka Vanja Kaluđerčić, a od ove godine, jedan od selektora kratkometražnog programa je hrvatski filmaš Ivan Ramljak.


Reci što misliš!