Kultura

bili smo na premijeri drame +

Manipulacija nad Mesom - svoja ili svačija?

Manipulacija nad Mesom - svoja ili svačija?
Ž. Karavida

Ružičasti penisi na kotačima, umjetna krv, napokon i zadarska publika ima pred sobom malo scenografskih dramskih "dimnih bombica" za pojačavanje efekta, a glavni i odgovorni za to je autorski tim Drame plus

Drama plus u koprodukciji s HNK Zadar zatvorila je Zadarsko kazališno ljeto sinoć premijerom predstave "Meso" Lane Šarić, u režiji Vinka Radovčića. Riječ je o brutalnoj i intenzivnoj jednosatnoj studiji karaktera Majke i Kćeri i njihovog specifičnog odnosa - načina na koji roditelji vole i istodobno uništavaju svoje potomstvo. I sve to u jednom naglašeno slatkom, ružičastom interijeru oko čega se posebno kristalizira horor životnih situacija Majke i kćeri Ajše kojem kao publika pristupamo iz prvog reda. Pa i onda ako sjedimo u posljednjem. Jer sama scena jako je približena i sužena, pa je čak zbog toga i otpalo nekoliko sjedećih mjesta.

a3e90a4af7d3b8c33cf833b09038fdda.jpg?v=2Mi smo unutar drame, mi čujemo i glasove i sumnje koje proždiru naše dvije protagonistice. Majka još dok u utrobi nosi bebu ima planove i snove za nju. Želi je pripremiti za svijet koji trči za novcem i slavom, želi da uspije i postane Netko i Nešto jer sama to nije uspjela.

Koliko puta ste i sami svjedočili takvoj priči, kada odrasli preko djece rješavaju svoje vlastite frustracije, traume i pogreške?

Ajša odrasta.

Iva Jerković divna je u svojoj ulozi i kada interpretira djevojčicu pa skače i ima neartikulirane zvukove ili pak kada je već odrasla, bavi se najstarijim zanatom i vlada tijelom i svom svojom seksualnošću.

Ona uživa u životu, a majka stari i dolazi ''na naplatu''. No, Ajša se ne želi brinuti za nju.

Ajša je Meso, Ajša je Svoja ali je Svačija. Ona jednostavno odbija prestati živjeti neki svoj poluglamurozni život, zatvoriti se u kavez s Majkom koja označava propadanje i u konačnici smrt.

a64b3c2fd08aae10c55c09cedc8d1f06.jpg?v=2Tu je na sceni ogledalo koje u mnogim dramskim trenucima ima glasnu ulogu. Zanimljiv je i dio kada po Ajši u pretjerano ružičastoj voluminoznoj haljini (venčanici) pada pijesak (poput onoga u satu s pijeskom...vrijeme, propadanje, starost, smrt). I dječja kolica našla su svoju motivsku ulogu na sceni, kao i tramoplin. 

- Svaka žena koju sretneš htjeti će te ubiti, svaki muškarac kojega sretneš htjeti će te jebati, kaže Majka. Svoju Ajšu podučila je kako hodati u štiklama, kako pućiti usne, kako plesati, zavoditi, kako se prodati. 

AJŠA- SAVRŠEN PROIZVOD!

Sve joj je dala, sve joj je rekla, pa ipak... Jelena Miholjević opasna je igračica na daskama koje život znače i apsolutna dominacija!

Ona zna kako utjeloviti ženu koja želi da njezin podmladak ''uspije'' u ovom kapitalističkom svijetu, ali zna i kako biti Mumzilla koja nametanjem krivnje i negativnih emocija manipulira svoga mesa mesom, svojim proizvodom, svojom malom djevojčicom koja je odrasla u ženu sa svojom glavom, svojim stavom i potrebom za autonomijom.

Ne može se protiv prirode. I ova drama to savršeno pokazuje.

A tragičan kraj? Činjenica da Majka ipak uspijeva uništiti proizvod, izvana i iznutra?

Samo još jedna priča koja završava na stranicama Crne kronike. 

75a14052d99825d533153270c477a0b0.jpg?v=2

 


Reci što misliš!