
Ugledni francuski dnevni list Le Monde objavio je pohvalnu kritiku hrvatskog filma "Takva su pravila" Ognjena Sviličića, koji je ovaj tjedan, pod naslovom "Mirni ljudi: Jedan dan u Zagrebu", krenuo u redovitu kino distribuciju u francuskim kinima.
Nagrađivani Sviličićev film nastao je 2014. u
hrvatsko-francusko-srpsko-makedonskoj koprodukciji, uz potporu
francuskog Nacionalnog centra za kinematografiju (CNC) – fonda
Aide aux cinémas du monde.
Film prati bračni par sa zagrebačke Savice, u interpretaciji
bosanskohercegovačkih glumaca Emira Hadžihafizbegovića i Jasne
Žalice, koji se, nakon što im sin nastrada u uličnom okršaju,
suočavaju s malodušnošću državnih institucija.
U Le Mondeovom tekstu “Katastrofa nestala iza rutine” film se
opisuje kao suptilan i zadivljujući, drugačiji od još jedne ružne
i grube društvene drame.
Kako se navodi, redateljev peti dugometražni film doista vrijedi,
ponajviše zbog svojih nekoliko likova koje uvijek nadilaze sami
događaji u čijoj je pozadini drama koja ih skamenjuje, trauma
njihova sina i nepažnja nadležnih tijela, policije i bolničke
uprave.
“Usredotočujući se na taj osjećaj zaprepaštenosti, Ognjen
Sviličić izbjegava mnoge klišeje, neočekivano povezujući pojedinu
tešku situaciju s nekim oblikom smiješnog apsurda”, dodaje se.
Sviličića se hvali i što je prikazao kako preveliko oslanjanje na
institucije, lažni komfor i rutina mogu dovesti do katastrofe,
pri čemu ne krivi svoje likove, ne optužuje ih i ne ismijava, već
ih okružuje i povezuje međusobnom bezuvjetnom ljubavlju.
Film je tijekom godina osvojio mnoga priznanja na domaćim i
međunarodnim festivalima, među kojima je i nagrada za najboljeg
glumca na venecijanskoj Mostri, koja je pripala Emiru
Hadžihafizbegoviću.
Bio je nagrađen i na međunarodnim festivalima u Vašravi,
Cottbusu, Los Angelesu, Stockhlomu, Minsku, Beogradu i drugima.
Uz Hadžihafizbegovića i Žalicu, uloge u filmu glumem Hrvoje
Vladisavljević i Veronika Mach.
Producenti su Damir Terešak (MaXima Film, HR) i Janja Kralj
(KinoElektron, FR), a koproducenti Nikolina Vučetić Zečević
(Biberche Productions, SR) i Svetozar Ristovski (Trice Films,
MK).
Direktorica fotografije bila je Crystel Fournier, montažer Atanas
Georgiev, scenograf Ivan Veljača, kostimografkinja Katarina
Zaninović, a dizajneri zvuka Tomislav Gašparić i Jean-Guy Veran.
Film je sufinanciran sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra i
Hrvatske radiotelevizije.



