
Tri manjinske hrvatske koprodukcije i jedan većinski hrvatski film prikazat će se na 47. Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu koji se održava od 24. siječnja do 4. veljače 2018. godine.
Svoju će svjetsku premijeru imati dugometražni igrani
filmovi Jimmie i Nemoguće malen predmet, koji se
prikazuju u natjecateljskim programima, dok se još jedna
manjinska koprodukcija, dugometražni dokumentarni Playing
Men i većinski hrvatski eksperimentalni kratkometražni
film Skoro ništa: i dalje noć prikazuju u
nenatjecateljskim sekcijama festivala.
Filmu Jimmie, čiji je hrvatski koproducent Sekvenca, pripala
je čast da otvori ovogodišnji festival. Priča je to o
četverogodišnjem Jimmieu koji s ocem odlazi od kuće, jer ostanak
predstavlja opasnost. Kada se putem razdvoje, dječaka udomljava
nova obitelj, koja mu se pridružuje u potrazi za ocem. Riječ je o
švedsko-austrijsko-hrvatskoj koprodukciji čiju režiju i scenarij
potpisuje Jesper Ganslandt, a film je gotovo u cijelosti
snimljen upravo u Hrvatskoj. Na filmu su radili i domaći filmski
profesionalci; koproducenti su Jure
Pavlović i Bojan Kanjera (Sekvenca), scenografiju
potpisuje Dubravko Đuran, a Nataša Pršir bila je
menadžer produkcije. Film se prikazuje u sklopu natjecateljskog
programa Glasovi (Voices).
Uz Jimmiea, svjetsku premijeru imat će i dugometražni igrani
film Nemoguće malen predmet –
prva tajvansko-hrvatska koprodukcija u čijem su snimanju
sudjelovali Zorana Meić(kostimografkinja), Klara
Mučibabić (scenografkinja), Igor Stiković (majstor
scene), Filip Beatović (majstor
rasvjete), Tomislav Sutlar i Pavel
Posavec (asistenti kamere), Marko Šprajc(prvi pomoćnik
redatelja) i Silvija Bradica (majstorica šminke).
Producenti su Patrick Mao Huang i Siniša
Juričić iz Nukleus filma (koji je zadužen i za hrvatsku
distribuciju), a film se prikazuje u natjecateljskom programu pod
nazivom Veliko platno (Big Screen Competition). Film prati
dvoje sasvim različitih likova; osmogodišnju djevojčicu iz
Taipeija i 33-godišnjeg fotografa iz Amsterdama. Njih dvoje
nemaju ništa zajedničko. Povezuje ih tek fotografija djevojčice
čiji je autor upravo mladi Nizozemac. Ta krhka veza u fokusu je
priče.
Dugometražni dokumentarni film Playing
Men redatelja Matjaža Ivanišina prikazuje se u
nenatjecateljskom programu Svijetla budućnost (Bright Future).
Film je nastao u hrvatsko-slovenskoj koprodukciji, a hrvatski
koproducenti su Vanja Jambrović i Tibor
Keseriz Restarta. Playing Men je esejistički
dokumentarni film o mediteranskim muškarcima, koje
promatra kroz njihove igre i odnose među igračima. Film je
strukturiran kao dnevnik putovanja po jugu Europe (Slovenija,
Hrvatska, Italija i Turska) te predstavlja muškarce, mlade i
stare, koji se sastaju baš kao što su se i njihovi
preci sastajali – kako bi igrali igre. No, tijekom snimanja
igrača redatelj filma iznenada pada u duboku kreativnu krizu i
okreće kameru prema sebi pa se film pretvara u razigranu
posvetu apsurdnosti.
U istoj se programskoj sekciji prikazuje i eksperimentalni
kratkometražni film Skoro ništa: i dalje noć za koji
režiju potpisuje Davor Sanvincenti. Film je na festivalu 25
FPS prošle godine dobio nagradu žirija kritike, a bavi se
krhkošću tijela, filma i sjećanja. Ostatak filmske ekipe čine
direktor fotografije Ivan Slipčević, producent Boris
Greiner, dok glazbu potpisuju Christian
Fennesz i Nenad Sinkauz. Prodajni zastupnik filma je
zagrebački Bonobostudio.
Međunarodni filmski festival u Rotterdamu jedan je od najvećih i
najutjecajnijih filmskih festivala koji, osim što svake godine
privlači desetke tisuća profesionalaca i posjetitelja, određuje
buduće filmske trendove i otkriva filmaše na koje treba obratiti
pažnju.



