ZFF

Korać: sve bogatiji i posjećeniji industrijski program festivala

Zagreb Film Festival u sklopu svog sve opsežnijeg i posjećenijeg programa Industrija ove godine prvi put organizira i pitching forum Industrija Mladost!, čiji polaznici u petak predstavljaju svoje projekte, čime završava program radionica, koje su trajale tijekom cijelog tjedna.

Mladi scenaristi i redatelji na zagrebačkom festivalu imaju
priliku u sedam minuta predstaviti svoje projekte međunarodnom
panelu u kojemu su predstavnici postprodukcijskih studija.

Osim prezentacije, koje uključuju prikazivanje najavnih isječaka
i drugih vizualnih materijala, imaju i sedam minuta za
odgovaranje na pitanja.

“Najbolji među njima dobit će nagradu u obliku usluga u
postprodukcijskom studiju, što i nije mala stvar kada se tek
počinje na filmu”, rekla je u razgovoru za Hinu Inja Korać,
koordinatorica programa Industrija.

Korać smatra kako je na festivalu koji je posvećen prvim i drugim
filmovima pojedinih autora važno poticati mlade. “Zato smo
pokrenuli zaseban program stipendiranja studenata Industrija
Mladost!, koji nudi petodnevne stipendije za praćenje festivala
za dva studenta svake od akademija s kojima surađujemo”, dodala
je.

Za program su odabrani projekti sa šest filmskih akademija iz
regije –  Zagreba, Sarajeva,  Beograda, Ljubljane,
Cetinja i Skopja.

Studenti su tijekom proteklog tjedna pohađali radionice za
pripremu svojih kratkih filmova, koje su se fokusirale
na financijske, odnosno koprodukcijske mogućnosti.

Po riječima Inje Korać, prezentacija i pakiranje projekata jedan
su od važnijih aparata u audiovizualnom sektoru u kojemu se zbog
nedostatnih sredstava samo mali dio dobrih projekata može
realizirati.

Stoga je važno naučiti ‘prodati’ svoj projekt, upoznati sve
njegove aspekte, snažne strane i slabosti te ga adekvatno
predstaviti potencijalnim partnerima.

Studentima je u tome pomogao James Watkins,  koji je pisao
scenarije, prezentirao i pakirao projekte za Warner Bros.,
Working Title, Pathe, Film Four, i BBC Films, dok je Stephane
Guenin  analizirao projekte u pogledu produkcijskih i
koprodukcijskih mogućnosti te izvedivosti.

Dok je studentima cilj uopće doći do postprodukcije,
postproducenti imaju svoje probleme o kojima će biti riječi
također u petak, na događanju “To ćemo srediti u postu”.

Naime, često se misli da su postprodukcijska studija mjesta na
kojima se mogu popraviti sve greške nastale u produkciji ovisno o
potrebi, primjerice, vizualno uskladiti izgled filma kako bi
izgledao cjelovito, učiniti doživljaj što realističnijim,
vjerodostojnim, spektakularnijim.

Sedam postprodukcijskih studija će tijekom kratkih prezentacija
pokazati što se zapravo može očekivati od studija koji se bave
finalnim oblikovanjem slike i zvuka, što oni sve mogu ostvariti.

“Svatko će imati priliku predstaviti ono što radi, vidjeti koji
je najbolji omjer vrijednosti i novca onoga što se u regiji može
dobiti, jer nam se čini da ni autori ni producenti ne znaju
dovoljno što sve mogu koristiti”, ustvrdila je Korać.

Kao još jedan važan dio u potpori novim autorima Korać izdvaja
radionicu “Moj prvi scenarij”, u okviru kojega su autori uz pomoć
‘script doctora’, mentora Srđana Koljevića i Pjera Žalicu, imali
priliku raditi na vlastitom scenarističkom projektu.

Između prijava sa svih strana svijeta odabrano je šest
scenarističkih projekata filmaša, autora ili koautora
kratkometražnih, dokumentarnih ili animiranih filmova koji upravo
rade na izradi prvog scenarija za dugometražni film.

Najbolji projekt dobiva nagradu – sedmodnevnu rezidenciju u
Londonu, koju je omogućio British Council.

“Kad smo počeli s tom radionicom mislili smo da će se jednog dana
dogoditi da neki od filmova koji se razvijao na toj radionici
dođe u glavni program festivala. Ovo je ta godina i izrazito smo
ponosni što će se prvi takav film, “Žaba” Elmira Jukića, biti
prikazan nakon dodjele nagrada u subotu”, istaknula je, dodavši
da postoje i drugi projekti s prethodnih radionica koji će uskoro
biti realizirani.

Na ZFF-ovoj Industriji su se već održala tri masterclassa, a
četvrti je najavljen za posljednji dan festivala, subotu.

James Watkins, režiser i autor serije McMafia koja bi se trebala
početi prikazivati ove zime, predstavio je taj projekt i
podsjetio na iskustva s njezina snimanja u Hrvatskoj.

Spencer Hunt, koji se bavi kreativnim i strateškim pothvatima na
području fokusirane interaktivne zabave, govorio je o tome kako
će proširena i virtualna stvarnost promijeniti našu percepciju
svijeta, ali i postulate klasične scenaristike, dok je francuski
autor i producent Stephane Guenin govorio o raznim aspektima i
mogućnostima na današnjoj filmskoj sceni.

Do kraja festivala ostao je još jedan masterclass – Peter
Kerekes, nagrađivani slovački redatelj i producent u subotu će
govoriti o hibridnom dokumentarno-igranom žanru, kojeg naziva
‘dokumentalni film’, kao nešto što se ne događa pred kamerom, već
u glavi redatelja.

Tijekom osam festivalskih dana održao se niz predavanja,
radionica i panela kojima su pokriveni svi važni aspekti u
ciklusu proizvodnje filma, od razvoja projekta i pisanja
scenarija do postprodukcije, a nisu zaboravljeni ni najmlađi za
koje je bila organizirana radionica  izrade videoigara.

“Zadnje dvije godine program sve više raste i bilježimo veliki
rast publike, to nas posebno motivira jer pokazuje da je sve više
ljudi zainteresirano za pisanje, snimanje, režiranje,
produciranje i plasiranje filmova. Potaknuti time nastavljamo
svake godine povećavati program”, zaključila je Korać.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest