
Umjetnički paviljon u Zagrebu će od 5. listopada do 14. siječnja postaviti dva milijuna vrijednu međunarodnu izložbu "Strast stvaranja: remek-djela iz zbirke Fundacije Maeght", koja će sa 65 ponajboljih djela najistaknutijih umjetnika 20. stoljeća iz te fundacije publici predstaviti strast kolekcionara, ali i umjetnika.
Naziv izložbe ravnateljica Umjetničkog paviljona Jasminka
Poklečki Stošić, koja je i autorica izložbe s direktorom
fundacije, Olivierom Kaeppelinom, objašnjava željom da se publici
prikaže strast kolekcionara, osnivača fundacije Aimea Maeghta,
ali i umjetnika, njegovih prijatelja, Miroa, Caldera,
Giacomettija, Braquea, Legera koji su strastveno sudjelovali u
njezinoj izgradnji.
Strast osnivača fundacije počela je u njegovoj maloj tiskari u
Cannesu, gdje je sa suprugom Marguerite izlagao djela lokalnih
slikara, koja su izazvale veliko zanimanje publike i bile
izvrsno prodavane.
“Aime i njegova supruga su bili veliki zaljubljenici u umjetnost,
pa su nakon Drugog svjetskog rata u Parizu otvorili čuvenu
galeriju Maeght, jednu od vodećih galerija suvremene umjetnosti u
svijetu”, rekla je Poklečki Stošić u ponedjeljak na konferenciji
za novinare.
Ta se galerija proslavila već svojom prvom izložbom 1947. godine,
koja je bila posvećena nadrealizmu, a koju je otvorio osnivač
nadrealističkog pokreta Andre Breton, te nekoliko godina kasnije
izložbom tada rijetko viđenog apstraktnog ekspresionizma.
Krajem pedesetih supružnici su kupili veliko imanje u
Saint-Paule-de-Vence kod Nice gdje su uz pomoć svojih prijatelja
umjetnika odlučili sagraditi muzej za vlastitu kolekciju.
Osmislio ga je slavni španjolski arhitekt Josep Lluis Sert te
1964. svečano otvorio ministar kulture Andre Malraux.
Poklečki kaže kako je izložba “Strast stvaranja” postavljena u
kratkom roku, s obzirom da za takve izložbe treba dvije do tri
godine pripreme. Podsjetila je kako je za ovu godinu Umjetnički
paviljon planirao izložbu američkog kipara i slikara Alexandera
Caldera, no kako nije bilo moguće dobiti neke od bitnijih radova
iz njegova opusa, ona je odgođena za 2019. godinu.
Za “Strast stvaranja” stoga im je ususret izašla Fundacija
Maeght, s kojom Umjetnički paviljon surađuje od 2014. godine, od
izložbe Joana Miroa do prošlogodišnje Alberta Giacomettija.
“Temeljem dobre suradnje zadobili smo povjerenje globalno
važne fundacije, koja u svojim depoima ima nekoliko tisuća djela
najvažnijih imena povijesti umjetnosti 20. stoljeća i bez koje se
danas ne može prirediti niti jedna svjetska izložba”, istaknula
je.
Uz europsku likovnu scenu mala Braqueova
retrospektiva
Zagrebačka izložba predstavit će 25 umjetnika od kojih većina
nikada nisu bili izlagani u Hrvatskoj i susjedstvu. Među njima
je, kao na manjoj retrospektivi, najzastupljeniji Georges Braque,
s 20 slika, skulptura, reljefa i crteža, od najranijih radova iz
1908. do onih nastalih 1961. godine.
Sa šezdesetak slika, skulptura, litografija, grafika i crteža
izložba prati i razvoj cijele europske likovne scene,
predstavnika kubizma, ekspresionizma, apstraktne umjetnosti.
Izložit će se i djela Marca Chagalla, Joana Miroa, Balthusa,
Pierrea Alechinskya, Pola Burya, britanske umjetnice Barbare
Hepworth, Konrada Klaphecka, te američkih umjetnika koji se prvi
put predstavljaju u ovom dijelu Europe, Alexandera Caldera, Sama
Francisa, Ellsworth Kellya i Paula Jenkinsa, a bit će tu i jedno
veliko platno islandskog umjetnika Erroa.
Kao posebna ‘poslastica’ najavljene su četiri bibliofilske knjige
s oslikanim listovima Pabla Picassa, Joana Miroa, Georgesa
Braquea te Marca Chagalla.
Izložba će koštati dva milijuna kuna za što su, istaknula je
Poklečki Stošić, potrebni dobri partneri koje je Umjetnički
paviljon pronašao u Gradu Zagrebu, te u INA-i.
Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić rekao je kako je
ta izložba “još jedan dokaz da je Zagreb bio, jest i ostaje
europska kulturna prijestolnica, bez obzira kako se ta titula
dijeli. Nemamo kompleksa, mi smo europska prijestolnica, a ovo je
najbolji način da to potvrđujemo”, naglasio je.
Tomislav Thuer, operativni direktor Korporativnih poslova iz
INA-e izrazio je zadovoljstvo suradnjom s Umjetničkim
paviljonom na tako važnom projektom, a nad se da će “Strast
stvaranja” premašiti broj od više od 42 tisuće posjetitelja
izložbe Giacomettija, kojoj je ta tvrtka isto bila generalni
sponzor.



