
Može li današnje društvo primjereno ljudskom dostojanstvu odgovoriti trenutnim izazovima na svim planovima života, marginalizirajući važnost odgoja i prihvaćanja različitosti djece (i odraslih) kao proklamiranih ciljeva humanog razvoja svake osobe?
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
organizira Znanstveno-stručni skup “Identitet i različitost u
odgoju i obrazovanju” koji će se održati u Zadru od 21.
do 23. rujna.
Na Skupu će prisustvovati velik broj izlagača iz cijele Hrvatske
i ostalih europskih zemalja.
Skup je svojevrsni nastavak prošlogodišnjeg skupa Suvremeni
pristup odgoju i obrazovanju djece i učenika, a ciljana su mu
grupa djelatnici iz sustava ranoga i predškolskoga te osnovnoga
odgoja i obrazovanja, djelatnici iz zdravstvenoga sustava,
djelatnici iz sustava socijalne skrbi, sveučilišni nastavnici i
znanstvenici, volonteri iz nevladinih udruga i dr.
– Odgoj je fenomen koje poznaju sve civilizacije. Mnoštvo
različitih pristupa i teorija koje nude različite odgovore u vezi
fenomena odgoja nadasve upućuju na njegovu kompleksnost. Čini se
neminovnim postaviti pitanje roditeljima, ali nadasve kreatorima
(socijalne) politike i “normi” svakodnevnog “suvremenog” svijeta
– može li današnje društvo primjereno ljudskom dostojanstvu
odgovoriti trenutnim izazovima na svim planovima života,
marginalizirajući važnost odgoja i prihvaćanja različitosti djece
(i odraslih) kao proklamiranih ciljeva humanog razvoja svake
osobe i jednog od “strateških” humano-razvojnih rješenja
različitih “kriza”?, pita se u sažetku svog rada
Jasminka Zloković, jedna od dviju sudionica koje će izlaganje
iznijeti odmah nakon otvaranja skupa u četvrtak u 9 sati u
Multimedijalnoj dvorani Novog kampusa.
Vesna Bedeković održat će izlaganje na temu “Identitet i
različitost: interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju”, a do
kraja dana i u petak velik broj eminentnih znanstvenika iz
područja odgoja i obrazovanja održat će preostala izlaganja, o
izazovima neuroznanosti i novim pristupima učenju, poticajima
odgojitelja za izgradnju identiteta kod djece u ranom
djetinjstvu, učiteljevoj samoprocjeni kvalitete…
Jelena Vignjević predstavit će zadarsku početnicu iz 1847., dok
će Slavica Šimić Šašić i Maja Stavljenić izlagati o anksioznosti
kod učenika.
– Anksioznost je jedna od najrasprostranjenijih pojava i
najčešći psihički poremećaj dječje, ali i adolescentne dobi koji
ima velik utjecaj na djetetovu funkcionalnost u školi. Uobičajena
je emocionalna reakcija koja za većinu djece predstavlja dio
svakodnevnoga života. No u slučajevima kada se javi u intenzivnom
obliku i dugo traje, anksioznost postaje ometajuće stanje
izrazito neugodnoga karaktera. Rijetka istraživanja pokazuju da
učitelji nedovoljno dobro prepoznaju anksioznost učenika. Razlog
leži u činjenici da je jedna od tipičnih reakcija anksioznosti
maskiranje, kompenziranje anksioznosti kroz nemir, drskost,
nedisciplinu i agresiju, istaknule su u sažetku Šimić
Šašić i Stavljenić.
U subotu ujutro planirano je zatvaranje skupa uz iznošenje
zaključaka i izvješća.



