Redatelj David Lynch, čija se nova sezona kultnog serijala 'Twin Peaks' upravo prikazuje, već se desetljećima intenzivno bavi i fotografijom, a izbor pedesetak njih, pod nazivom 'Male slike', moći će se pogledati od 1. do 30. rujna u Kulturnom centru Beograda (KCB) i nigdje drugdje u okolici, prema izričitoj želji samoga autora.
Izložbu ‘Male priče’ Davida Lyncha čini 56 crno-bijelih
fotografija velikog formata vrlo sličnih njegovim filmovima;
isprepliću stvarnost i fantaziju, nalik snovima, uznemirujuće, a
moćno.
Naziv ‘Male priče’ odabrao je jer bi svaka od tih njegovih
fotografija, kad bi se usporedila s knjigom, bila duga svega
rečenicu ili dvije. Iza projekta stoje Galerija Item iz Pariza i
Europska kuća fotografije, u kojoj je izložba premijerno
prikazana 2014.
Po želji Davida Lyncha, u Beogradu će se moći vidjeti samo u tri
galerijska prostora Kulturnog centra i nigdje drugdje u
okruženju, a u pratećem programu bit će prikazan i dokumentarni
film ‘David Lynch: Umjetnički život’, koji je imao premijeru na
73. Venecijanskom filmskom festivalu.
Planirana su, osim toga, predavanja, tematska vođenja stručnjaka
iz različitih područja, edukativno-kreativne radionice za
srednjoškolce i studente te projekcije još filmova, a cijeli
program posvećen Lynchu u KCB-u trajat će do 30. rujna.
Lynch je, kako je nedavno rekao za jedan belgijski portal, prije
nego što je postao redatelj studirao slikarstvo.
‘Režiju nisam nikad studirao, a filmove sam počeo snimati jer sam
htio da se moje slike kreću’, rekao je tvorac danas kultnog ‘Twin
Peaksa’. Potpisuje i filmove ‘Mulholland Drive’, ‘Plavi baršun’,
‘Čovjek-slon’, ‘Divlji u srcu’, ‘Unutarnje carstvo’, ‘Izgubljena
autocesta’ i ‘Eraserhead’, kojima je gradio svoj sasvim poseban
stil, u kinematografiji sada znan kao linčevski.
Što se fotografija tiče, Lynch je prve objavio 1979., a kao
motive i tada i kasnije najčešće je birao tvornice i aktove.
Seriju svojih industrijskih pejzaža iz Los Angelesa, New
Jerseyja, ali i Europe – Engleske, Njemačke, Poljske, među
ostalim – objavio je u knjizi ‘The Factory Photographs’.
Redatelj se, osim fotografijom i glumom, bavi slikarstvom, ali i
glazbom koja u njegovim filmovima oduvijek ima iznimno važnu
ulogu. U studenom 2011. tako je objavio i svoj debi album, ‘Crazy
Clown Time’, a 2013. ‘The Big Dream’



