
Na 70. Filmskom festivalu u Cannesu Mastercard® je, kao službeni partner Festivala, predstavio rezultate istraživanja o navikama građana vezanim uz kino u sedam europskih gradova.
U vremenu kad se tehnologija brzo mijenja te se povećava
broj načina i mjesta na kojima se može uživati u filmovima,
zaljubljenici u film i dalje preferiraju odlazak u kino.
Kako bi se kvantitativnim podacima otvorila rasprava o iskustvu
odlaska u kino, provedena je studija na reprezentativnom uzorku u
sedam gradova: Berlinu, Istanbulu, Londonu, Madridu, Moskvi,
Parizu i Rimu.
Međunarodna studija koja analizira navike vezane uz gledanje
filmova u sedam gradova koji su dio programa Priceless® Cities
U istraživanju je sudjelovalo 2.125 stanovnika tih gradova. Za
ispitanike u cjelini, kino je bila treća omiljena kulturna
aktivnost, nakon putovanja i odlaska u restorane. No, za Rim i
Pariz, kino je među ispitanicima rangirano drugom omiljenom
aktivnošću, odmah nakon putovanja.
U kino najradije odlaze Rimljani – 41% ispitanika u kinu filmove
gleda barem jednom tjedno. Nakon njih slijede stanovnici Moskve i
Pariza gdje istu naviku ima 38% ispitanika. Istovremeno, najviše
entuzijasta među ljubiteljima odlaska u kino je u Parizu – čak 8%
ispitanika u tom gradu u kino odlazi češće nego jednom tjedno.
Također, kino se pokazalo aktivnošću u kojoj građani najčešće
uživaju u društvu. Tek 8% ispitanika u kino odlaze sami, dok
najviše njih – 48% – odlazi u paru.
Na pitanje o tome kako se žele osjećati u kinu ispitanici u svim
gradovima najčešće su odgovorili da se žele smijati. Osim toga,
žele biti iznenađeni i žele sanjariti. Omiljenim žanrom među
ispitanicima se pokazala komedija, a slijede akcijski filmovi i
drama. Odgovorili su otkrili nekoliko geografskih razlika: u
Londonu vole dramu, a u Istanbulu znanstvenu fantastiku.
Stanovnici svih gradova uključenih u istraživanje slažu se da je
najbolje mjesto za gledanje filma kino. Također, kada ih se
pitalo kako zamišljaju gledanje filma za 10 godina, ispitanici su
najčešće isticali inovativne prostore kao što su high-tech
multipleksi koji poboljšavaju iskustvo gledanja.
Rezultati ovog istraživanja predstavljeni su na okruglom stolu
Mastercarda u Cannesu gdje su stručnjaci iz segmenta
kinematografije razgovarali o sadašnjem i budućem stanju u
segmentu iskustva odlaska u kino.



