Rekordni posjet kinu

2016. godinu obilježili sjajni rezultati posjećenosti kina u Europskoj uniji

Brojka za 2016. penje se na preko 1,27 bilijuna što je pak najviše prodanih ulaznica u posljednjem desetljeću

Tijekom 67. izdanja Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu,
Europski audiovizualni opservatorij (European Audiovisual
Observatory) predstavio je prvu procjenu gledanosti filmova u
kinima EU-a. Utvrdili su da ukupan broj prodanih kino ulaznica
nastavlja rasti, te da se u 2016. prodalo njih 994 milijuna što
je u odnosu na 2015. porast od 1,6 posto odnosno 16 milijuna
prodanih ulaznica više. 2016. je bila rekordna godina i u
hrvatskim kinima: po prvi put od samostalnosti broj gledatelja
dosegao je brojku od 4 milijuna (gotovo 4,3) tako da je i omjer
broja posjeta po glavi stanovnika također prvi put 1:1. 

Ovo je najbolji rezultat postignut od 2004., a kada se tome
pribroje ulaznice prodane u zemljama van teritorija Unije
brojka za 2016. penje se na preko 1,27 bilijuna što je pak
najviše prodanih ulaznica u posljednjem desetljeću.

Posjećenost kinima unutar Unije porasla je u 19, a pala u tek
pet od 24 zemlje. Tako je najviše ulaznica prodano u Francuskoj
(više od 7,4 milijuna), Poljskoj (više od 7,4 milijuna),
Španjolskoj (više od 7,2 milijuna) i Italiji (više od 5,8
milijuna). Uz nabrojene države, iznimne rezultate postigle su i
Češka koja s više od 2,7 milijuna prodanih ulaznica bilježi
rast od preko 20 posto dok je prodaja u Slovačkoj porasla za
više od 23 posto tj. na više od 1,1 milijun. 2016. je bila
rekordna godina i u hrvatskim kinima: po prvi put od
samostalnosti broj gledatelja je dosegao brojku od 4 milijuna
(gotovo 4,3) tako da je i omjer broja posjeta po glavi
stanovnika također prvi put 1:1. Priložena tablica bilježi da
to predstavlja porast od 9,1 posto u odnosu na 2015. godinu, a
za 4,2 posto porastao je i udio domaćih filmova u odnosu na 1,9
posto zabilježenih 2015. godine. Značajan pad prodaje kino
ulaznica zabilježen je u samo dvije zemlje: Njemačkoj i
Engleskoj. 

Što se zemalja izvan Unije tiče, vodeća po prodaji je Rusija
(191 milijun prodanih ulaznica), a uz bok joj je i
Norveška gdje je kina posjetilo 13,1 milijuna ljudi što je
najviše u posljednjih 40 godina. Turska s druge strane već
drugu godinu za redom bilježi pad prodaje pa je tako u 2016.
prodano 58,3 milijuna karata što je za 3,6 posto manje nego
godinu ranije.

Prema prvim procjenama porast posjeta kinima pošle godine
rezultat je distribucije velikog broja američkih filmova, ali i
velika posjećenost u Italiji, Francuskoj, Poljskoj i Češkoj
gdje su se gledali ‘domaći’ naslovi. Inače, najgledaniji
filmovi unutar EU prošle godine su: Tajni život ljubimaca,
Potraga za Dorom, Knjiga o
džungli, Zootropola, Čudesne zvijeri i gdje ih naći,
Rogue One: Priča iz Ratova Zvijezda, Ratovi zvijezda: Sila se
budi, Deadpool i Kapetan Amerika: Građanski rat.

 
Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest