
Postavku čini 90 crteža i 33 skulpture, koji će do 6. srpnja biti izloženi u madridskoj Fondaciji Mapfre
U Madridu je jučer otvorena retrospektivna izložba 123 crteža i skulptura Auguste Rodin, posvećena ženskim aktovima, kojima je francuski majstor kiparstva bio opsjednut.
Postavku čini 90 crteža i 33 skulpture, koji će do 6. srpnja biti izloženi u madridskoj Fondaciji Mapfre. Eksponati su vlasništvo Muzeja Roden iz Pariza, suorganizatora izložbe pod nazivom ‘Rodin. Obnaženo tijelo’.
Većina izloženih crteža za tu priliku je prvi put iznesena iz Pariza, a isti je slučaj sa tri skulpture, rekao je direktor Muzeja Rodin Dominique Vieville.
Izložen je samo mali dio impresivnog i malo poznatog fonda od 7.000 crteža koji se čuvaju u pariškom muzeju i koji se, zbog nedostatka prostora, skoro nikada javno ne izlažu, kazala je konzervatrica Muzeja Rodin Nadine Lehni.
Rodin (1840-1917), koji je zahvaljujući svom radu bio ozloglašen, slavan i bogat, također je bio i manje poznat crtač, iako se u toj umjetnosti pokazao kao ‘izuzetno inovativan, posebno ekstremnom simplifikacijom formi, na ivici apstrakcije’, dodala je.
Rodin je crteže smatrao posebnom formom. Njima je prekrivao zidove svog ateljea i nikada ih nije koristio kao nacrte za svoje skulpture, kazala je Nadin Leni.
Tek pred kraj života pokušao je da pokaže javnosti taj aspekt svog stvaralaštva, na izložbi crteža i skulptura 1900. u okviru Svjetske izložbe u Parizu.
Na crtežima izloženim u Madridu prikazana su ženska tijela, često u ekplicitnim pozama, ali lišene svakog erotskog konteksta, daleko od ‘javnih kuća’ koje su slikali Edgar Degas i Henri Toulouse-Lautrec, rekao je Vieville.
Prati ih nekoliko najčuvenijih francuskih skulptura, kakvi su ‘Poljubac’ i ‘Brončano doba’, koje su prvi put izložene u Španjolskoj.
Fondacija Mapfre organizirala je 2007. izložbu radova Rodinove učenice i ljubavnice Camille Claudel.



