
Otkako su brojni svjetski muzeji stavili svoje kolekcije na internet, za razgledavanje umjetničkih remek djela nije nužno potrebno osobno ih posjetiti
Otkako su brojni svjetski muzeji prošli proces digitalizacije i stavili
svoje kolekcije na internet, za razgledavanje umjetničkih remek-djela
nije nužno potrebno osobno ih posjetiti. Slijedeći njihov primjer, ovih
dana otvoren je prvi online sajam umjetnosti na kojemu svi korisnici
interneta imaju prilike chatati s kustosima ili kupiti neko od ponuđenih
djela.
Prvi online sajam umjetnosti – VIP Art Fair – inspiriran je likom i djelom Raya Johnsona, umjetnika čije je čitavo stvaralaštvo uvelike određeno virtualnim svijetom.
Godine 1962. godine zajedno s CyemTwomblyjem i Andyjem Warholom
osnovao je Njujoršku dopisnu umjetničku školu.
Do kraja života, 1995.
godine, ostao je pustinjak koji je s članovima umjetničke zajednice,
kao, uostalom, i sa svijetom bio povezan isključivo preko pošte, a
razvojem tehnologije, i posredstvom interneta.
Osim radova takozvanog kuma virtualne umjetnosti Raya Johnsona, na prodaju su stavljena djela suvremenih umjetnika Damiena Hirsta, Gilberta&Georgea i Sarah Lucas.
Iako mnogi smatraju da su aukcije uživo, razgovori s kolekcionarima i
trgovcima umjetnina čar sajmova, online okupljanja mnogo su praktičnija.
U sajmu sudjeluju vodeći posrednici u prodaji umjetnina, poput galerije
White Cube, Gagosiana i Sadie Coles HQ, a može se posjetiti besplatno,
dok je za surfanje VIP štandovima ili chat s trgovcima potrebno uplatiti
100 dolara u vrijeme vikenda te 20 dolara tijekom tjedna.
Zanimljivo je da je više od 50 ponuđenih djela procijenjeno na više od
milijun dolara, a hoće li bogati kolekcionari prepoznati prednosti
interneta, bit će poznato nakon završetka sajma VIP (View in Private),
30. siječnja.



