MUO

Hrvatski Art Deco u Muzeju za umjetnost i obrt

Izložba obuhvaća više od 750 izložaka koji odražavaju visoku razinu stila koji je bio prihvaćen u arhitekturi i industrijskome dizajnu te u vizualnim umjetnostima, glazbi i plesu

Izložba “Art déco i umjetnost u Hrvatskoj između dva rata” otvara se u zagrebačkome Muzeju za umjetnost i obrt (MUO).

Ravnatelj MUO-a te voditelj i koautor dionice o slikarstvu na postavu Miroslav Gašparović napomenuo je kako je riječ o jednoj od najintrigantnijih izložaba zadnjih godina u MUO-u. Istaknuo je kako je art déco, za razliku od drugih stilskih razdoblja, u Hrvatskoj ostao nekako u međuprostoru, javlja HTV .

Tek se nekolicina stručnjaka posljednjih godina bavila ovim razdobljem, rekao je, dodajući kako su izložbom htjeli definirati stilski idiom art décoa i njegove utjecaje na Hrvatsku.

Koautorica koncepcije projekta i urednica kataloga izložbe Anđelka Galić napomenula je kako su radeći izložbu nastojali pokazati odjeke art décoa u svim područjima stvaranja te u kulturi življenja. Ocijenila je da je ilustrirana revija “Svijet” bitno i sadržajno utjelovila duh jednoga vremena te dodala kako će se na izložbi vidjeti i projekcije karakterističnih filmova.

Po riječima koautorice koncepcije i autorice sinopsisa izložbe te dionice primijenjene umjetnosti i dizajna Jasne Galjer, izložba je cjelovita prezentacija onoga što art déco jest. Nismo izložili samo respektabilne izloške materijalne kulture, rekla je, dodajući kako se vide dometi dizajna europske kulture i hrvatski odgovori na njih.

Autorica dionice o modi i stilu života Đurđa Barletta napomenula je kako su u to doba mediji promicali i nametali kulturu te je ocijenila da su tadašnji novinari bili važni posrednici između novonastajućih elita. Rekla je kako je sve počelo s elitom, ali se završilo u masovnosti. Žene su postale vizualni simboli 20-ih i 30-ih godina, ali i glavne potrošačice proizvoda, dodala je.

Po riječima Irene Kraševac, art déco u hrvatsku arhitekturu intenzivnije dolazi tek nakon odlaska i školovanja hrvatskih kipara na zapadu. Smisao art décoa tada postaje arhitektura i urbanizam, rekao je Aleksandar Laslo.

Viktor Žmegač ocijenio je da je art déco, za razliku od umjetničkih stilova s početka 20. stoljeća, komunikativan stil koji se želi približiti javnosti pa ga zato, kako je rekao, možemo nazvati uporabnim stilom.

Kazališnu dionicu art décoa pripremila je Ana Lederer, a vizualni identitet projekta Ranko Novak.

Izložba obuhvaća više od 750 izložaka koji odražavaju visoku razinu stila koji je bio prihvaćen u arhitekturi i industrijskome dizajnu te u vizualnim umjetnostima, glazbi i plesu. Slike, skulpture, fotografije, filmski isječci, plakati i predmeti primijenjene umjetnosti, od pokućstva, stakla, keramike, metala i satova do haljina i modnoga pribora, odabrani su iz fundusa MUO-a te iz drugih hrvatskih muzeja i ustanova i privatnih zbirki.

Izložena su i djela uglednih umjetnika koji su djelovali u tom razdoblju, od Ljube Babića, Vladimira Becića, Vilka Gecana, Marina Tartaglie i Sergeja Glumca do predstavnika koji su odredili razvoj hrvatske arhitekture toga doba – Huge Erlicha, Stjepana Planića, Viktora Kovačića, Drage Iblera i drugih.

Postav izložbe uvodi u razdoblje nastanka mnogih obilježja suvremenosti kao što su utjecaj medija, urbana kultura, turizam, uporaba novih materijala i tehnologija, dizajn, moda i naglašenije sudjelovanje žena u društvenom životu, ističu priređivači izložbe. Može se vidjeti i utjecaj pariške izložbe održane 1925. (Exposition Internationale des Arts Decoratifs et Industriels Modernes) – utjecaj avangarde i povratak tradiciji, napominju autori zagrebačke izložbe.

Izložba je otvorena od 26. siječnja do 30. travnja.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest