17. zadarsko kazališno ljeto

Božansko nadahnuće i nadljudska moć svestranog umjetnika

Umjetnost je za Michelangela bila njegov život u kojem je, pod naletima gnjeva i borbe s okolinom, težio stvoriti novu stvarnost koja neće priznavati uzore, konvencije niti pravila

I sinoćnja predstava u sklopu 17. zadarskog kazališnog ljeta o jednom od najvažnijih i najsvestranijih umjetnika svih vremena, Michelangelu Buonarrotiju, privukla je brojnu publiku i popunila sve do zadnjeg mjesta u crkvi sv. Dominika.

Predstava ‘Michelangelo Buonarotti’ u izvedbi Kazališta lutaka Zadar, pod redateljskom palicom Dražena Ferenčine i doajenom hrvatskog glumišta Perom Kvrgićem, primjer je vrhunske suradnje realnosti i fikcije, stvarnih i maštovitih likova i situacija, ‘kazališta ljudi’ i kazališta lutaka čime se na odličan i vjeran način prikazao i neobuzdani, nestabilni tijek misli samog Michelangela. Baš kao što je u proteklim izjavama za eZadar redatelj Ferenčina objasnio: ‘Realizaciju sputavaju realne scenske mogućnosti, pa zbog toga smatram da je suradnja s kazalištem lutaka idealna.’

Prostor crkvice odlično se uklopio u predstavu, kao i predstava u njega. Iskorištavanje cjelokupnog prostora za predstavu, i pozornicu i prostor publike, dalo je predstavi poseban karakter i zasigurno ostavilo dublji dojam na gledatelje.

Konstantna interakcija prostora pozornice, glumaca i publike ideja je koja zaslužuje svaku pohvalu pošto je na neki način omogućila i samoj publici da bude dio predstave. Ozvučenje je bilo idealno – sablasno, ‘mračno’ i detaljno razrađeno, baš kao i osvjetljenje.

‘Michelangelo Buonarotti’, dramatična, napeta i napadna priča o multitalentu i velikom umjetničkom pothvatu, uistinu je pokazala sliku genija ništa manje doli božanskog nadahnuća, neograničene snage vlastitog duha i nadljudske moći, podarenima vrlo malom broju pojedinaca. Umjetnost je za Michelangela bila život u kojem je, pod naletima gnjeva i borbe s okolinom, težio stvoriti novu stvarnost koja neće priznavati uzore, konvencije niti pravila. Njegova umjetnička djela upravo iz tog razloga odišu snažnim i ushićenjem i grčem prilikom oslobađanja iz nedefiniranog komada platna, kamena ili mramora.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest