Kultura

pecanje na kalelargi

Siniša Labrović: Performans se nada čudu

Siniša Labrović: Performans se nada čudu
Sanjin Strukić/PIXSELL

Noć performansa večeras na glavnoj zadarskoj ulici, Kalelargi (Širokoj ulici), u nastavlja se performansom Pecanje, autora Siniše Labrovića.

Performans će trajati nekoliko sati, ovisno o kontekstu i okolnostima, budući da je sastavni dio rada komunikacija s građanima koji postaju sudionici dok autor sjedi na stolici i pokušava u akvariju s morskom vodom pecati ribe koje se nalaze u konzervama. Riječima Siniše Labrovića: 

- Upravo je komponenta trajanja ona koja naglašava apsurdnost, ali i upornost koja ide usuprot eventualnoj beznadnosti. Sve se čini već zgotovoljeno i riješeno, istovremeno i "sigurno", ali performans ipak inzistira na tome da se kušaju granice, da se nadmaši nemoguće. Performans se nada čudu.

Program Ganz novih Perforacija nastavlja se u 21 sat u Citadeli vokalnom izvedbom Valna blizina Maje Rivić i Silvije Dogan, autorica koje djeluju na razmeđi plesa, performansa, glazbe, fotografije i novih medija. Kroz izvedbu istražuju kapacitet intimnosti odnosa, potencijal povjerenja i razumijevanja kroz glas i tijelo. Glas je apstrahirano mjesto susreta tijela i duha, sjećanja na prošlost i vizije budućnosti. Iz potrebe za povjerenjem, razumijevanjem, suosjećanjem, spajanjem, utjehom, otkrivanjem i prihvaćanjem, dvije se umjetnice konfrontiraju, isprepliću, zbližavaju, udaljavaju, premeću i kopaju po svim zamislivim dualnostima.

Noć performansa nastavlja se projekcijama kratkih eksperimentalnih filmova u 22 i 30 sati u Citadeli. Eksperimentalno-dokumentarni film Sve, još uvijek, u orbiti Dane Komljena i Jamesa Lattimera povezuje dva naoko nepovezana momenta u izgradnji Brazilije: san talijanskog sveca Don Bosca, kojim se kasnije opravdavalo stvaranje novog brazilskog glavnog grada i malenog gradića koji su izgradili radnici koji su gradili megalopolis i u kojemu su sa svojim obiteljima živjeli. Video rad Volim te, Ines nagrađivane multimedijalne umjetnice Ane Hušman tematizira nemogućnost dijaloga između ljubavnog para (Damir Bartol Indoš i Tanja Vrvilo) koji se tvrdoglavo prepire oko, ni više ni manje, teorije pravilnog osvjetljenja. Namjerno izvještačena dikcija u kombinaciji s apsurdnom repeticijom teksta razotkriva i dekonstruira komičnost jeftinih dramatičnih konflikata iz telenovela, pri čemu Hušman svjesno iščašeno i naprasno manipulira filmskom kulisom kako bi gledatelj cijelo vrijeme bio svjestan artificijelnosti prizora.  Posljednji rad večeri, nagrađivani je eksperimentalni film Skoro ništa: i dalje noć multimedijalnog umjetnika Davora Sanvincentija koji se bavi temama ljudske misli, našim poimanjem besmrtnosti, relativnosti prostor-vremena, simbiotičkim odnosom svjetlosti i života, svjetlosti i filma, ali i odnosom filma i neuhvatljive zbilje koju bilježi.

Ulaz na sve programe je slobodan, osim na izvedbu predstave Kill B. čije ulaznice po cijeni od 20 kuna možete kupiti 7. kolovoza, sat vremena prije početka izvedbe, ispred Crkve sv. Dominika.


Reci što misliš!

 Izdvojeno