
U Boga više ne vjerujem. Onima koji su odgovorni za holokaust nisam oprostio, ali oprostio sam naraštajima nakon njih, poručio je danas u Zadru doajen filma, Branko Lustig, oskarovac koji često boravi u Zadru i dobri je duh Filmforum festivala.

Lustig je progovorio o svojem iskustvu u logoru Aushwitz nakon projekcije filma “Posljednji let Petra Ginza“, dokumentarca koji govori o tragičnoj sudbini židovskog dječaka – vizionara, talentiranog Petra Ginza koji je preminuo u zloglasnom nacističkom logoru.
”Svaki put kada gledam ovaj film, a gledao sam ga 3, 4 puta, još uvijek ne mogu vjerovati da se to zbilo meni. I ja sam imao broj kao Petr Ginz. Nisam ga skinuo”, kazao je Lustig i pokazao nam ”oznaku” A3317, koju nije uklonio jer kako kaže – ne želi zaboraviti.
”Zašto su nacisti ubijali židove, ne zna se. Ne razumijemo. Ali jednog dana kada nas ne bude, ne želimo da se to zaboravi. A nažalost, to se događa. Zato sam odlučio obilaziti gradove i škole, djeci govoriti o tome”, kazao je Lustig.
Smatra da nam nisu potrebne posebne škole za Rome ili pravoslavne gimnazije. I holokaust je tako počeo – segregacijom.
”Djecu ne smijemo razdvajati! Djeca se trebaju voljeti, a ne sijati mržnju među njima. Pružite ruku prijateljstvu i ljubavi, pa se možemo nadati da se zlo neće nikada više dogoditi”, zaključio je oskarovac.

Jednodnevni obrazovni program “Edukacijska jutra” namijenjen učenicima sedmih i osmih razreda osnovnih škola u Zadru je organizirala Udruga Festival suvremenog židovskog filma.
Čitav program u ovom obliku već je održan u svibnju u Zagrebu i kao takav je dobio preporuku Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Štoviše, Edukacijska jutra svake godine dobivaju preporuku Ministarstva, kao i Agencije za odgoj i obrazovanje, koja ih redovito ističe kao ogledni primjer izvaninstitucionalnog obrazovanja za mlade.
Edukacijska jutra dosad su održana 14 puta (8 puta u Zagrebu, dvaput u Osijeku te u Velikoj Gorici, Varaždinu, Vukovaru i Čakovcu), a na programu je sudjelovalo oko 4700 mladih. Prijašnja iskustva potvrđuju veliki interes i iznimno pozitivne dojmove, kako profesora, tako i učenika.



