
Zagrebački Teatar Exit u ovoj sezoni obilježava dvadeset godina
postojanja, tijekom kojih se nastojao pozicionirati kao provokativno,
inovativno, britko i visokoestetizirano kazalište koje u središte svog
stvaralaštva postavlja glumačko umijeće.
“Žestoko smo radili
da bismo stvorili to što danas imamo, a o kvaliteti naših predstava
najbolje svjedoče kritike, koje su uvijek bile fantastične”, kazao je u
razgovoru za Hinu utemeljitelj i umjetnički direktor kazališta Matko
Raguž.
U kazališni život Teatar Exit službeno je krenuo 23. rujna 1994.
premijerom predstave “Dekadencija” u režiji Matka Raguža, s Natašom
Lušetić i Vilimom Matulom. Predstava koja “nesputano i duhovito
progovara o snobizmu, seksu, nasilju, ljubavi i društvu koje nas
okružuje” odmah je osvojila srca kritike i publike, te se i danas smatra
jednom od kultnih predstava toga teatra.
Od 1994. do danas na pozornici Exita zaživjelo je pedesetak
premijernih naslova – što vlastitih produkcija, što koprodukcija i
suradnji – za koje je kazalište osvojilo više od 150 nagrada i
nominacija za najbolje predstave, glumce ili režije.
Među ostalim, kazalištu je 1996. i 2009. dodijeljena Nagrada
Grada Zagreba za izuzetan doprinos kazališnom i kulturnom životu grada, a
2009. mu je dodijeljen i prestižan status Superbrands Croatia.
Početak obljetničke sezone kazalište će u utorak 23. rujna
obilježiti besplatnim uprizorenjem tristote izvedbe predstave “Kako
misliš mene nema?!” u režiji Ivice Buljana u kojoj igraju Filip Juričić i
Amar Bukvić.
Poklon vjernoj publici
“To je poklon našoj vjernoj publici, besplatna predstava kojom
skrećemo pozornost na to da smo tu već dvadeset godina”, kazao je Raguž.
Tim povodom kazalište će tijekom sezone također ponuditi po
dvadeset karata za dvadeset odabranih predstava po simboličnoj cijeni od
dvadeset kuna, a obavijest o tome bit će postavljena na njegovoj
Facebook i internetskoj stranici, dodao je.
U nastavku jubilarne sezone iz Exita najavljuju i tristotu
izvedbu izuzetno popularne predstave “SHAKEspeare na EXit”, četristote
“Kauboje”, stotu izvedbu “Njuški” te pedesetu “Plemena”, kao i dvije
premijere, detalji kojih još nisu otkriveni.
Teatar Exit kazalištem se želi baviti na drukčiji način, te
“kopajući” malo dublje stvarati “kazalište kakvo želimo gledati”.
“Želimo trajati, isprobavati, istraživati, postavljati pitanja i sebi i
drugima ne tražeći odgovore. Želimo osvjetljavati život i podići ga
iznad života, unatoč i usprkos”, ističe se na internetskim stranicama
Exita.
Iako je Exit u prvome redu teatar za odrasle, prva predstava
toga kazališta – koju danas uzimaju kao “nultu” – zapravo je bio jedan
dječji naslov, “Kako je Grinch ukrao Božić”. Ta je predstava zimi 1993.
igrana humanitarno po raznim gradovima i mjestima.
Jedan od ranijih velikih hitova bila je predstava “Izbacivači”
(1996.), koju je režirao Raguž, proglašavana najoriginalnijom i
najzabavnijom kazališnom predstavom do tad viđenom u Hrvatskoj.
Uslijedili su “Munchhausen”, u kojemu najpoznatijeg svjetskog
lažljivca utjelovljuje Vilim Matula, životna komedija Zijaha A.
Sokolovića “CABAres, CABArei”, Sokolovićev “Glumac… je glumac… je
glumac”….
Među hit predstavama izdvajaju se i “Noževi u kokošima” (režija
Saša Anočić, prva premijera 2002.), “Pas, žena, muškarac” (Zijah A.
Sokolović, 2004.), “To samo Bog zna” (Saša Anočić, 2004.), “SHAKEspeare
na EXit” (Matko Raguž, 2006.).
Kazalište je 2000. otvorilo i Dječju scenu na kojoj su nastale
“I drvo je bilo sretno”, “Alisa iz kompjutora”, “Adrian Mole”, te “Mrvek
i Crvek”.
U potrazi za novim načinima propitivanja vrijednosti doba u
kojemu živimo i uloge teatra u njemu, Exit veliki naglasak stavlja na
autorske projekte. Takvi su projekti “Nemirne noge” Saše Anočića, “Sutra
(ni)je novi dan” (2013.) Ivice Boban i slično.
Jedan od najigranijih i najpopularnijih Exitovih naslova su
“Kauboji” Saše Anočića – sa 17 nagrada osvojenih na raznim prestižnim
festivalima, ta je predstava među najnagrađivanijima u novijoj povijesti
hrvatskog teatra. “Kauboji” su “predstava o predstavi” koju u jednom
provincijskom gradu s glumcima naturščicima postavlja teško bolesni
redatelj. Njega utjelovljuje Saša Anočić, a glumce Živko Anočić/Damir
Klemenić, Matija Antolić, Hrvoje Barišić, Krunoslav Klabučar, Rakan
Rushaidat, Radovan Ruždjak i Ivana Rushaidat.
Po predstavi je 2013. snimljen i istoimeni film s istim glumcima
u režiji Tomislava Mršića, koji je ušao kao hrvatski kandidat u
selekcijski proces za ovogodišnju nagradu Oscar za strani film.
Teatar koji u središte svojeg stvaralaštva stavlja glumačko
umijeće sa svojim je predstavama gostovao u gotovo svim hrvatskim
gradovima i na svim važnijim hrvatskim festivalima, uz brojna gostovanja
u inozemstvu – Nizozemskoj, Kanadi, Italiji, Austriji, Slovačkoj,
Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Portugalu, Češkoj, Velikoj Britaniji,
Mađarskoj, Makedoniji, Rusiji, Grčkoj, Egiptu, Njemačkoj i drugdje.
Pod krilaticom “20 godina drugačiji”, Teatar Exit i ove sezone
svojim gledateljima obećaje brojna iznenađenja na pozornici u Ilici 208.



