
Google je proveo istraživanje kako bi ustanovili što utječe
na odluku publike koji će film pogledati u kinima. Nakon analize
informacija prikupljenih tijekom posljednje dvije godine, ispostavilo se
da savjeti filmaša, kritičara, glumaca ili usmene predaje nisu imali
velik utjecaj.
Studija Googla i tvrtke Millward Brown Digital, bila je
fokusirana na proces istraživanja i odlučivanja što će publika
pogledati u kino dvoranama. Čak četiri od pet filmofila koriste video
stranice, ponajviše You Tube kako bi dobili informacije o filmu.
U 39 posto slučajeva, filmski trailer oblikuje njihovo ramišljanje i
privlačnost prema određenom filmu, te je bitno značajniji faktor od
informacija koje nudi ekipa samog filma, mišljenja prijatelja i
poznanika ili na posljednjem mjestu – filmskih kritičara.
To donekle objašnjava ogromnu gledanost, primjerice, ‘Igara gladi’.
Iako je iznenađujućih 39 posto, zapravo dio publike koja se već
izjasnila kao obožavatelji filma koji koriste video stranice za
pronalazak informacija o najnovijim filmovima’, udio je svejedno
iznenadio istraživače. U doba prije interneta, traileri su bili samo dio
uobičajenog oglašavanja i najave dolaska filma u distribuciju, ali kad
je veza postala dovoljno brza za download, Internet je postao glavna
platforma odlučivanja.
Ovdje pogledajte Infografiku istraživanja.
Nakon objave iščekivanog trailera za prequel ‘Zvjezdani ratovi: Fantomska prijetnja’,
dogodio se radikalni preokret. Trailer je u rekordnom roku nakon
objavljivanja, dostigao skidanje 3.5 milijuna puta te je postao pokretač
trenda ‘kulture trailera’. Danas su vrlo popularni i 30 sekundni teaseri za trailere, što je u biti reklama same – reklame.
Drugim riječima, sami traileri postali su podjednak događaj kao i
filmovi koje promoviraju, ponekad čak i grandiozniji, pošto trailer mora
samo obećati neprekidna uzbuđenja i duhovitost, dok sam film, nažalost
po njega, mora to i isporučiti.
Uvijek postoji i druga strana, nakon oduševljenja, brojne kritike
upućene trailerima, uglavnom se svode na to da otkrivaju prevelik dio
radnje, da su svi iskoristili sve ‘dobre štoseve’, da prikazuju dijelove
koji nisu dio filma te da su potpuno drugačiji, duhom, atmosferom i
radnjom te navode na stranputice, koje sam film u konačnici ne
opravdava. No, informirani filmofili i dalje vjerno konzumiraju
trailere, tvrdi Google istraživanje i u skladu s pogledanim, donose
odluke o odlasku u kino.



