
Komornom izvedbom opere Georgesa
Bizeta “Carmen” s četvero solista i komornim orkestrom te bez zbora u
Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku, u subotu 21. veljače otvara se
novi projekt Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca nazvan
Operni studio Drama u operi.
Ravnatelj riječke Opere i
glavni dramaturg kazališta Marin Blažević kazao je da ova izvedba treba
predstaviti stav nove kazališne uprave prema operi te da je riječ o
svojevrsnom manifestnom projektu.
Uprava HNK, kako je rekao, time želi izložiti svoje dvije ideje i
tendencije vezane uz operne projekte, odnosno ispitivanja budućnosti
opernih izvedaba. Jedna je postavljanje opera bez spektakularnih
scenografija i kostima, u manje zahtjevnim producentskim zahtjevima te
time postizanje veće društvene i etičke odgovornosti u današnje vrijeme.
Druga ideja je angažiranje mladih izvođača i autorskog tima zbog
osiguranja izvođačke budućnosti.
Blažević je istaknuo da se na ovaj način opera nastoji
približiti mlađem gledateljima s obzirom na to da su oni zainteresirani
za dramski i baletni program riječkoga kazališta, ali mnogo manje za
operu.
Ovakvim pristupom, izvedbom u posve neformalnom okruženju, na
maloj sceni, u neposrednoj blizini izvođača, s mogućnošću sjedenja na
podu na jastučićima, želimo dovesti novu publiku na operne predstave,
kazao je.
Nova riječka komorna “Carmen” trajat će sat i 20 minuta, a
glazbeno je i dramaturški reducirana u odnosu na Bizetov izvornik.
Na
posve ogoljenoj sceni nastupit će Ivana Srbljan u naslovnoj ulozi, Bože
Jurić-Pešić kao Don Jose, Dario Bercich kao Escamillo i Anamarija Knego u
ulozi Micäele. Na sceni će uz izvođače biti komorni orkestar Opere
riječkoga HNK od 11 glazbenika.
Glazbenu režiju potpisuje Filip Fak koji je kazao da je
prilagodbom i redukcijom izvornika veće težište stavljeno na glavne
likove, njihove karaktere te odnose među njima. Autorica koreorežije,
odnosno scenskog pokreta, Selma Banich ocijenila je da je ova predstava
na jednoj razini inscenacija klasične “Carmen”, potom suvremena dramska
predstava te događaj koji ispituje operu kao instituciju.
Marin Blažević, koji je ujedno dramaturg ove predstave, rekao je
da je dosad bilo nekoliko pokušaja redukcije “Carmen” te da je ovaj
projekt nastavak tih nastojanja. Najavio je da će se u riječkom HNK
tijekom sljedeće četiri godine mandata sadašnje uprave opere jednom
godišnje postavljati u komornom obliku.



